چرا واردات کنجاله‌ در سال گذشته صفر شد؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: به دلیل سیاست‌های غلط قیمت‌گذاری و حمایت از تولید داخلی در ۶ ماهه نخست سال گذشته تقریبا هیچ کنجاله‌ای وارد کشور نشده است.

محمد مهدی نهاوندی، عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران در گفت‌وگویی با بیان اینکه به طور طبیعی سالانه باید حدود ۳.۵ ملیون تن نیاز کشور به کنجاله به صورت ۵۰ درصد کنجاله و ۵۰ درصد دانه تامین شود، اظهار کرد: بر این اساس ضمن تداوم فعالیت واحدهای روغن کشی، صنعت دام و طیور کشور نیز در شرایط اطمینان تامین کنجاله به صورت رقابتی قرار خواهند گرفت.

وی در این راستا افزود: آمار واردات طی سال 1403 نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است چرا که در ۶ ماهه نخست سال گذشته به دلیل سیاست‌های غلط قیمت‌گذاری و حمایت از تولید داخلی تقریبا هیچ کنجاله‌ای وارد کشور نشد.

نهاوندی تصریح کرد: از جمله عوامل اصلی در سینوسی شدن بازار نهاده تابع تحولات قیمت‌های جهانی بودن آن و دیگری، واکنش با تاخیر و یا غیرکارشناسی مسئولان به واقعیت‌های بازار است.

وی با اشاره به افزایش واردات در سال جاری گفت: تامین به اندازه‌ نهاده‌ها به معنای امنیت تولید پروتئین در کشور و امنیت غذایی است و براین اساس این موضوع علاوه بر نظارت و قیمت‌گذاری، نیازمند برنامه‌ریزی و رصد و پایش مستمر جریان تامین کشور به همراه پیش‌بینی و پیشگیری از بحران‌های پیش رو است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود