رکوردشکنی خرید تضمینی گندم در سال 1403

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به رشد ۱۷درصدی خرید گندم از کشاورزان گفت: خرید گندم داخلی صبح روز دهم مرداد به ۹میلیون و ۸۴۹هزار تُن رسیده است.

سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پیش بینی می شود تا 11 مرداد میزان خرید گندم از کشاورزان از مرز 10 میلیون تُن عبور کند، گفت: مقدار خرید گندم نسبت به سال گذشته از افزایشی برابر با یک میلیون و 409 هزار تُن برخوردار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارزش ریالی گندم‌های خریداری‌شده از کشاورزان تاکنون 173 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، گفت: این مقدار با 47 هزار میلیارد تومان افزایش در مقایسه با سال گذشته از رشدی برابر 37 درصد برخوردار بوده است.

راد همچنین افزود: استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، کردستان و کرمانشاه در خرید گندم پیشتاز هستند و مجموعاً 52 درصد از گندم کشور از این 5 استان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: براین اساس استان‌های همدان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، لرستان و ایلام استان‌هایی هستند که بیشترین میزان خرید گندم در آن‌ها ثبت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با همچنین گفت: رشد خرید گندم در استان‌های گلستان و اصفهان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

وی ادامه داد: پس از این دو استان، به‌ترتیب استان‌های مرکزی، همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل، بیشترین رشد را در خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال 1402 به خود اختصاص داده‌اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود