افزایش تورم بخش خدمات در شهریور ماه 1403

شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌ خدمات در شهریور ماه سال جاری، نسبت به ماه قبل ۲.۳ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌ های خدمات در شهریورماه ۱۴۰۳، یک هزار و ۲۲۲ محاسبه شده است که براین اساس نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۲.۳ درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۹ درصد و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۴۳.۴ درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌ های خدمات در شهریورماه سال جاری،  نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۲.۳ درصد محاسبه شده است.

میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل، ۲.۳ درصد افزایش دارد.

گفتنی است، در این ماه بیش ‌ترین تورم ماهانه با ۳۲.۲ درصد مربوط به گروه «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» و کم­‌ترین تورم ماهانه با ۰.۵ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های بیمه‌ای» است.

درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌ های خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در شهریورماه،  ۳۹.۰ درصد بود.

براین اساس در این ماه بیش‌ ترین تورم نقطه به نقطه با ۷۲.۶ درصد مربوط به گروه «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» و کم ‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۲۶.۷ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

در شهریورماه ۱۴۰۳، در بخش تورم سالانه درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌ های خدمات در ۱۲ ماه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳.۴ درصد بوده است.

میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در ۱۲ ماه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳.۴ درصد افزایش دارد.

طی این ماه بیش ‌ترین تورم سالانه با ۵۵.۰ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» و کم ‌ترین تورم سالانه با ۲۳.۲ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

گفتنی است، رتبه دوم و سوم تورم سالانه در حوزه خدمات به استثناء بخش «سایر فعالیت‌ها»، به بخش‌های «هنر، سرگرمی و تفریح» با 51 درصد و بخش «آموزش» با 49.7 درصد تعلق می‌گیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود