تراکم‌فروشی و بلندمرتبه‌سازی بلای جان ایرانیان است

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه تراکم‌فروشی و بلندمرتبه‌سازی بلای جان ایرانیان شده است، گفت:  یک دسته اقدامات عمدی سبب شده است تا دسترسی مردم به زمین و در نهایت ساخت مسکن سخت شود.

مجید گودرزی، کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگویی با اشاره به تاثیر قیمت زمین بر نرخ تمام شده مسکن، اظهار کرد: زمین حق همه افرادی است که در این کشور متولد می‌شوند و از این رو کسی نباید این حق را از شهروند ایرانی سلب کند.

وی افزود: از سوی دیگر، هیچ مشکلی در تامین زمین برای ساخت مسکن در کشور وجود ندارد و هر آنچه کمبود در این حوزه وجود دارد؛ کاملا عمدی و برنامه‌ریزی شده است.

گودرزی با بیان اینکه کشور کمبود زمین ندارد و این بهانه باعث شده تا ۶۰درصد از قیمت تمام شده یک مسکن، متعلق به زمین آن باشد، تاکید کرد: از این رو و به طور حتم و با توجه به مقداری که زمین در کشور وجود دارد، این رخداد طبیعی و معقول نیست.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه یک دسته اقدامات عمدی سبب شده است تا دسترسی مردم به زمین و در نهایت ساخت مسکن سخت شود، اظهار کرد: با توجه به این موضوع  امروز شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کاهش ساخت و ساز در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه تراکم‌فروشی و بلندمرتبه‌سازی بلای جان ایرانیان شده است، عاملی شده تا کمر مردم را خَم و چالش‌های آن‌ها را بیشتر کند، گفت: مشکلات امروز بازار مسکن، طبیعی نیست و به عمدی برای ایجاد منافع شکل گرفته است.

 گودرزی با بیان اینکه باید به این موضوع توجه شود که هزینه ساخت بلندمرتبه بیشتر از ویلایی است، تصریح کرد: بخشی از رفاهیات خانواده‌های ایرانی و اهداف اسناد بالادستی نظام با ساخت مسکن‌های متراکم، کوچک مقیاس و بلندمرتبه اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های امروز کشور به قدری است که دولت می‌تواند با اجرای قوانین و برداشتن محدودیت‌های ایجاد شده، قانون را با اهتمام اجرایی کند و مسکن مورد نیاز مردم را تامین کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود