کاهش ۱۲ درجه‌ای دما، افزایش ۵۵ درصدی مصرف گاز را درپی داشت

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش ۱۲ درجه ای دما در چهار روز نخست آبان امسال از افزایش ۵۵ درصدی حجم مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگویی با بیان اینکه حجم مصرف روزانه گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همین زمان حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه توده سرمای اسکاندیناوی وارد کشور شده است، بیش از ۱۱ استان کشور دچار بارش برف و باران شده‌اند و این افزایش برودت هوا و کاهش ۱۲ درجه‌ای دما سبب شده است چهره برخی نقاط به‌ویژه نیمه شمالی کشور زمستانی شود و این سرما و بارش‌ها نسبت به پنج سال گذشته در هفته نخست آبان بی‌سابقه بوده است، درواقع در این فصل ما با سرمایی شبیه سرمای ماه آذر روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه به حجم مصرف گاز بخش خانگی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: مصرف خانگی بسیار افزایش یافته است.

توکلی ادامه داد: به‌گونه‌ای که طی چهار روز اخیر از روزانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب، ۵۵ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم و حجم مصرف گاز به ۳۹۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به اقدامات این شرکت برای حفظ پایداری شبکه گازرسانی در دوره سرد امسال نیز اشاره کرد و گفت: همکاران ما در بخش تأمین انرژی، در بخش‌های بالادست، تولید و انتقال و خطوط لوله و به‌ویژه بخش توزیع با آمادگی کامل پای کار هستند.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود