تامین 40 میلیارد دلار ارز واردات تا ۵ آبان ماه 1403

بانک مرکزی از ابتدای سال 1403 تا ۵ آبان ماه، 39 میلیارد و ۵۷۶ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

طبق اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا ۵ آبان ماه برای کالاهای اساسی و دارو 8 میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ 21 میلیارد و ۳۵۱ میلیون دلار، برای خدمات ۸۹۵ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات 8 میلیارد و ۷۸۶ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفته است.

براین اساس طی این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ 21 میلیارد و ۳۵۱ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ 8 میلیارد و ۷۸۶ میلیون دلار و در مجموع ۳۰ میلیارد دلار و ۱۳۷ میلیون دلار تأمین ارز صنایع صورت گرفته است.

گفتنی است، تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل سه میلیارد و 460 میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل دو میلیارد و ۵۷ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» دو میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل یک میلیارد و ۷۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون دلار، یک میلیارد و ۷۲۳ میلیون دلار، یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون دلار، ۷۴۵ میلیون دلار، ۲۹۷ میلیون دلار، 49 میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۵ آبان ماه سال جاری دریافت کرده اند.

سایر صنایع تا تاریخ ۵ آبان ماه، 8 میلیارد و 87 میلیون دلار ارز نیمایی و  دو میلیارد و ۴۳۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود