متوسط رشد سالانه مصرف برق در ایران چقدر است؟

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با بیان اینکه متوسط رشد سالانه مصرف برق در ایران 5درصد است، گفت: برای تابستان سال 1404 حداقل باید 4000 مگاوات ظرفیت عملی تولید برق به مدار بهره برداری وارد شود.

مهدی مقیم زاده، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با بیان اینکه متوسط رشد سالانه مصرف برق در ایران 5درصد است، تصریح کرد: براین اساس و با توجه به پیک حدودا 80 هزار مگاواتی تابستان امسال، برای تابستان سال 1404 حداقل باید 4000 مگاوات ظرفیت عملی تولید برق به مدار بهره برداری وارد شود.

وی ادامه داد: به منظور خروجی 4000 مگاواتی افزایش عملی تولید برق، باید 6 تا 7 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه ایجاد شود و از 14 مگاپروژه برنامه ریزی شده برای آمادگی تابستان 1404، شش برنامه در خصوص افزایش ظرفیت تولید برق است.

مقیم زاده با بیان اینکه پیک تابستان در سالهای اخیر از سه ماه به چهار ماه افزایش یافته است، گفت: به همین نسبت، یک ماه از زمان در اختیار برای تعمیرات نیروگاه ها کاسته شده و هر ساله باید تا پایان اردیبهشت ماه تعمیرات نیروگاه ها تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: به طور متوسط در تابستان 1403 در حدود 10 هزار و 500 مگاوات عدم تأمین برق داشتیم که این میزان در زمان پیک به 18 هزار مگاوات هم رسید و این فاصله با جابه جایی بار جبران شد.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود