پیش‌بینی کاهش نرخ جهانی نفت پس از حمله اسرائیل به ایران

برخی تحلیلگران معتقدند پس از اقدامات اسرائیل علیه ایران و مختل نشدن عرضه انرژی در بازارهای جهانی، قیمت‌ نفت در معامله‌های فردا شاهد روند کاهشی خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، برخی تحلیلگران پیش‌بینی اینطور پیش بینی کرده اند که پس از اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران و مختل نشدن عرضه انرژی در بازارهای جهانی، قیمت‌های نفت در معامله‌های فردا؛ دوشنبه، هفتم آبان 1403 با روند کاهشی همراه است.

براین اساس نگرانی‌ها درباره اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به تأسیسات ایران و نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه آینده سبب شده است تا قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال و نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در معامله‌های پرنوسان هفته گذشته ۴ درصد افزایش پیدا کند.

طبق آنچه هری چیلینگویریان، سرپرست گروه تحقیقاتی شرکت اونیکس برآن معتقد است، پس از مشخص شدن واکنش نهایی رژیم صهیونیستی علیه ایران، بازار می‌تواند نفس راحتی بکشد.

از سوی دیگر تونی سایکامور، تحلیلگر بازار مؤسسه آی‌جی در سیدنی نیز معتقد است که آسیب نرسیدن به زیرساخت‌های نفتی ایران در پی اقدام رژیم صهیونیستی عامل ابهام در بازار را رفع کرده است.

وی با اشاره به احتمال بازگشت قیمت نفت دابلیوتی‌آی آمریکا به ۷۰ دلار برای هر بشکه نیز اظهار کرد: براین اساس و با بازگشایی بازار معامله‌های آتی نفت خام، به احتمال بسیار زیاد شاهد واکنش‌ها به اتفاق‌های اخیر خواهیم بود.

چیلینگویریان نیز اینچنین پیش‌بینی کرده است که صرف ریسک ژئوپلیتیکی که در قیمت نفت لحاظ شده بود به‌سرعت کاهش یابد و قیمت نفت خام برنت به ۷۴ تا ۷۵ دلار برای هر بشکه بازگردد.

جیووانی استانوو، تحلیلگر کالا در مؤسسه خدمات مالی یوبی‌اس هم پیش‌بینی کرده است که قیمت‌های نفت در معامله‌های روز دوشنبه کاهش پیدا خواهد کرد، اما این کاهش قیمت‌ها موقتی است، زیرا بازار صرف ریسک را لحاظ نکرده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود