رهاسازی 3 میلیارد مترمکعب آب از سدهای کشور به‌منظور تأمین آب شرب

2 میلیارد و 870 میلیون مترمکعب آب به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی از سدهای کشور رهاسازی شده است.

طی 35 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1403 تا پنجم آبان‌ماه) در مجموع یک میلیارد و 390 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده است.

براین اساس نسبت به ورودی یک میلیارد و 510 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 8درصدی داشته است.

از سوی دیگر طی این مدت، 2 میلیارد و 870 میلیون مترمکعب آب به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 3 میلیارد و 130 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، کاهشی 8درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 23 میلیارد و 90 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 45 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 55 درصد این ظرفیت خالی است.

گفتنی است، میزان ذخایر آبی سدها در روز پنجم آبان‌ماه 1402 بالغ بر 20 میلیارد و 540 میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد 12درصدی است و ذخایر آبی 22 سد مهم کشور کمتر از 25درصد ظرفیت مخازن آنهاست؛ به‌عبارتی بیش از سه‌چهارم مخازن این سدها خالی است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود