خانواده‌های دارای ۴قوی تهرانی زمین دار شدند

بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت خانواده‌های دارای ۳ تا ۴ فرزند تهرانی در شهرهای اطراف تهران صاحب زمین شدند.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد،   مراسم آیین واگذاری اراضی به خانواده‌های مشمول جوانی جمعیت با حضور وزیر راه وشهرسازی و استاندار تهران برگزار شد. در این مراسم مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت اتفاق بزرگی است گفت: تاکنون واگذاری زمین در ۱۲ استان انجام شده است و در جشن میلاد پیامبر اکرم در تمام کشور این واگذاری‌ها انجام می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت قانون مصوب مجلس و مورد تاکید رهبر انقلاب و رئیس جمهور است، گفت: به دلیل اهمیت موضوع بیش از ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تحویل مشمولان این طرح می‌شود.

او ادامه داد: بحران جمعیت مورد اذعان تمامی کارشناسان است و به همین جهت تلاش کردیم تا این امر مهم به سرانجام برسد.

بذرپاش بیان کرد: تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود و در برنامه است تا سال آینده همین میزان در همکاری با بنیاد مسکن به سرانجام برسد. موفق شدیم در شهرها ۴۰۰ هزار قطعه زمین به‌شکل تک طبقه و گروه ساخت واگذار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: توسعه محدوده‌های شهری سیاست وزارت راه وشهرسازی است و با این کار در تلاش هستیم قیمت صعودی زمین را کاهش دهیم.

وی افزود: تاکنون ۵۰ هزار هکتار زمین در حوزه نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.   آماده سازی هر قطعه زمین حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که وزارت راه وشهرسازی در این خصوص اقدام کرده است.

او با بیان اینکه این میزان تامین زمین برای تولید مسکن در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است گفت: با حمایت همه دستگاه‌ها کشور را به کارگاه تولید مسکن تبدیل می‌کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد در حال ساخت است گفت: در گذشته اعتقادی به مسکن سازی وجود نداشت و به همین جهت عقب ماندگی در تولید مسکن وجود داشت که در دولت سیزدهم تلاش کردیم مسکن فعال سازی شود

وی یادآور شد: دولت سیزدهم میراث دار ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که در این دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شد.

در ادامه این مراسم  حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران  با بیان اینکه امروز به ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده دارای ۳ فرزند یا بیشتر به میزان ۱۰۷۲ قطعه در سطح شهرستان‌های استان تهران واگذار می‌شود گفت:  تعدادی از این قراردادهای منعقد شده امروز تحویل داده می‌شود و مابقی قراردادها به زودی آماده می‌شود و از فردا متقاضیان می‌توانند به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

او می‌گوید: این اراضی رایگان است و طبق دستور رئیس جمهور با تلاش بی‌وقفه در استان تهران در سطح ادارات شهرستان راه و شهرسازی این اراضی آماده شده است. در استان تهران با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود دارد تامین زمین سخت است اما از ابتدای امسال نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و در کمیسیون‌های مختلف و زیربنایی و شورای عالی معماری و شهرسازی این اراضی تامین شده است.

جنتی افزود: تامین این زمین‌ها پیگیری شده و در حال حاضر قطعه بندی شده‌اند. بسیاری از کشورها به سمت پیری رفته‌اند که خوشبختانه با تدبیر ویژه و دستور مقام معظم رهبری این دستور تبدیل به قانون شده و در خدمت شما هستیم. ما در پویش‌های بعدی هم آمادگی داریم و برای مابقی افراد که ثبت‌نام کردند نیز اراضی تامین می‌شود. در بحث نهضت ملی مسکن آمادگی داریم و برای افرادی که تایید نهایی شده و متقاضی موثر هستند عملیات ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن شروع شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود