مقابله با سوداگری مسکن به کمک سامانه املاک و اسکان

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از سامانه املاک و اسکان تاکید کرد: این سامانه می تواند به مقابله با سوداگری مسکن کمک ‌کند.

ابراهیم نجفی اسپیلی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون چاره‌اندیشی برای حوزه مسکن و این واقعیت که در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای در حوزه مسکن مواجه هستیم، تاکید کرد: سامان دادن به این حوزه نیازمند سیاست‌گذاری‌های دقیق است.

وی در این راستا با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان می‌تواند در حل و فصل مشکلات حوزه مسکن موثر باشد، تصریح کرد: در صورتی که طبق آنچه در قانون پیش‌بینی شده است، مردم اطلاعات خود را به لحاظ سکونت و مالکیت در یک سامانه جامع ثبت کنند، سیاست‌گذاری در حوزه مسکن به خوبی انجام می شود.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه به تجربه‌های موفق کشورهایی مانند کانادا، فرانسه و استرالیا در زمینه شناسایی خانه‌های خالی و اثرگذاری این امر بر ساماندهی قیمت‌ها در حوزه مسکن، اشاره کرد و گفت: با توجه به این تجربیات می توان گفت که شناسایی خانه‌های خالی می‌تواند از طریق اطلاعاتی که در سامانه املاک و اسکان جمع‌آوری می‌شود، صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در ادامه قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی اجرایی می‌شود که اقدام مناسبی در راستای سامان دادن به امور در حوزه مسکن خواهد بود و می توان به این موضوع اشاره کرد که قطعاً شناسایی خانه‌های خالی و اعمال سیاست‌های صحیح در این حوزه می‌تواند به کاهش قیمت مسکن در کشور کمک کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بای مقابله با احتکار مسکن در دستور کار باشد و خانه‌ها را به چرخه مصرف وارد کنیم، ادامه داد: در واقع مقابله با سوداگری در حوزه مسکن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابراهیم نجفی اسپیلی تاکید کرد: سامانه املاک و اسکان اطلاعاتی در اختیار ما قرار می‌دهد که طبق آنها می‌توانیم به سیاست‌گذاری‌های صحیح مبادرت کنیم و در نهایت این روندها می تواند به مقابله با سوداگری در حوزه مسکن سبب ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست‌هایی در کشور اجرا شود که در نهایت سرمایه‌ها را به حوزه‌های مولد سوق دهیم و از تجمع سرمایه در بخش‌های سوداگری و مخرب مانند مسکن، خودرو و... جلوگیری کنیم، ادامه داد: مصوبات جدید به تراکم قوانین منجر می‌شود و سودی برایمان ندارد.

ابراهیم نجفی اسپیلی افزود: در حوزه مسکن مصوبات خوبی در داشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به قانون جهش تولید مسکن و سامانه املاک و اسکان اشاره کرد و از سوی دیگر اجرای این قوانین توسط دولت می‌تواند تا حد زیادی به حل و فصل مشکلات حوزه مسکن کمک کند.

وی با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان نتایج مثبتی برای کشور خواهد داشت، اظهار کرد:  این سامانه و استفاده از آن می تواند به شناسایی خانه‌های خالی و مقابله با سوداگری مسکن کمک ‌کند. 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود