دعوت از سازندگان برای مشارکت در ساخت مسکن در اربیل

فعال صنعت ساختمان گفت: از ظرفیت‌های تمامی سازندگان و انبوه سازان حرفه‌ای که کارنامه درخشانی در حوزه مسکن در پروژه‌های اربیل استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد، ساخت مسکن به روش‌هایی صنعتی از جمله مهمترین اقداماتی است که دولت در برنامه قرار داده است.

تولید مصالح ساختمانی و مشارکت در ساخت در برخی از کشورهای همسایه همواره مورد تاکید بوده و هم‌اکنون در دولت سیزدهم این امکان فراهم شده است.

کشور عراق و بازسازی‌های حاصل از جنگ در این کشور از جمله این برنامه هاست.

به تازگی در همایشی که انبوه سازان و سازندگان برگزار کردند از آمادگی ایران برای ساخت مسکن در عراق صحبت شده است.

بابک بهمنی فعال صنعت ساختمان در گفتگو با خبرنگار ما بر اهمیت تقویت سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و گفت: اخیرا موضوعاتی مطرح شده مبنی بر آنکه سازمان نظام مهندسی ساختمان نباشد. این موارد در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد به عدم آگاهی از مقررات ملی و کنترل ساختمان مرتبط است.  

این فعال صنعت ساختمان تسلط فعالان صنعت ساختمان و تمامی دست‌اندرکاران ساختمان را بر مقررات ملی و کنترل ساختمان ضروری برشمرد و تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان و مقررات ملی و کنترل ساختمان هویت ملی ماست، بنابراین باید تلاش کنیم تا این هویت ملی، تقویت شود و بتوانیم از این امکان برای فعالیت‌های بین‌المللی بهره ببریم.

وی برای ارتقای نقش ساخت و ساز، ضمن تاکید بر تسلط بر مقررات ملی و کنترل ساختمان، پیشنهاد استعدادیابی از فارغ‌التحصیلان این رشته را ارائه کرد.

به گفته بهمنی، آموزش و هدایت فارغ‌التحصیلان به بازار کار داخلی و خارجی از جمله مهمترین کارهایی است که باید در برنامه قرار بگیرد.

بهمنی گفت: در اربیل عراق فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران و سازندگان فراهم است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود