۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت زمین رایگان ثبت نام کرده‌اند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات ساخت مسکن به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد، با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار برای دریافت زمین رایگان در سامانه ثمن ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از این تعداد حدود ۷۵۰ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر تایید نهایی شده‌اند و به ۷۳۰ خانوار زمین اختصاص داده شده و تاکنون ۲۰۶ مورد هم انعقاد قرارداد دریافت زمین صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در برخی از استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان بیش از ۱۴۰ هزار ثبت‌نام در سامانه طرح نهضت ملی مسکن انجام شده که بیش از ۲۵ هزار نفر آنها تایید نهایی شده‌اند.

مالکی بیان کرد: : تاکنون برای حدود ۳۹ هزار واحد زمین تامین شده که ۳ هزار و ۶۰۰ واحد در قالب واگذاری انفرادی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد در قالب واگذاری گروهی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید دولت بر روند پرداخت تسهیلات ساخت به ویژه به سازندگان توسط بانک‌ها تاکید کند افزود: در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ساخت مناسب بوده و بانک مسکن همچنان رتبه خوبی در پرداخت تسهیلات دارد.

طبق آخرین آمارها از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۹۴ فقره افتتاح حساب در بانک مسکن ثبت شد.

همچنین تعداد واحدهایی که قراردادهای تسهیلاتی آنها توسط بانک مسکن منعقد شده را معادل ۳۰۱ هزار و ۲۶۸ واحد است و قرارداد تسهیلات منعقد شده در بانک معادل ۱۱۷ هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان است.

بانک مسکن در مجموع ۱۰۸ هزار و ۸۹۷ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز کرده است که از این میزان، ۶۳ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات و ۴۵ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود