تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی بالاخره به امضای منظور رسید

معاون بنیاد مسکن گفت: تسهیلات ساخت ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی بعد از گذشت ۲ماه بالاخره به امضای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه رسید.

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد، از  امضای پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان مسکن روستایی توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: این تسهیلات بعد از گذشت دو ماه که چشم انتظار امضای مصوبه ضمانت نامه‌ها و همچنین اختصاص سهمیه‌های استانی بانک مرکزی بود به امضا رسید.

او ادامه داد: بعد از امضای این مصوبه شاید موانع برداشته شده و روند پرداخت تسریع پیدا کند.

معاون بنیاد مسکن اظهار کرد: در مهر ماه  این تسهیلات به تصویب هیأت وزیران رسیده بود اما چشم انتظار امضای مصوبه بوده‌ایم. با تخصیص این سهمیه، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد ۱۵ ساله پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی کرده‌ایم که طی دو سال در روستاهای کشور، یعنی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود یک میلیون قطعه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار کنیم تا مردم بتوانند در روستاها ساکن شوند، افزود: افرادی که در شهرهای واجد شرایط نهضت ملی مسکن بودند و می‌خواهند در روستاها ساکن شوند علاوه بر اینکه زمین با اجاره ۹۹ ساله دریافت خواهند کرد بلکه تسهیلات به آن‌ها برای ساخت خانه پرداخت خواهد شد.

جودی ادامه داد: در این راستا به این افراد وام مسکن روستایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد و یا وام نهضت ملی مسکن شهری به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد و افراد واجد شرایط می‌توانند هرکدام از این دو وام را که بخواهند دریافت کنند.

او گفت: استقبال از این طرح بسیار خوب خواهد بود و بسیاری از متقاضیان به سمت استفاده از تسهیلات وام مسکن روستایی خواهند رفت و چرا که کارمزد این تسهیلات بسیار کم است و ۱۸ درصد باقی این سود به صورت یارانه از سوی دولت به سیستم بانکی پرداخت می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود