افزایش قیمت مصالح ساختمانی بازار مسکن را به سمت گرانی هدایت می‌کند

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی بازار مسکن را به سمت گرانی هدایت خواهد کرد.

فرشید پورحاجت، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفتگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در بازار مسکن باید پر رنگ‌تر شود گفت: قیمت نهاده‌های ساختمانی و مصالح ساختمانی افزایش بسیاری پیدا کرده است و باید تدابیر لازم برای کنترل آن صورت گیرد.

پورحاجت افزود: سازندگان مسکن همواره با مشکلات جدیدی در حوزه مسکن روبرو می‌شوند که همین امر باعث دور شدن آنها از بازار مسکن می‌شود.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن اظهار کرد: شهرداری نرخ عوارض شهرسازی را به عنوان مثال به ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش می‌دهد، و سازندگان به این نتیجه می‌رسند که سال سختی در حوزه مسکن در پیش دارند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کسی کمر تولیدکنندگان مسکن را خم کند تأکید کرد که به نظر می‌رسد شهرداری اولین ارگانی است که باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود و پنجه در پنجه تولیدکنندگان مسکن می‌اندازد.

پورحاجت خاطرنشان ساخت: با این وجود، امیدواریم نرخ عوارض سنگینی که امسال در حوزه مسکن ایجاد شده است کاهش یابد تا تولید کنندگان مسکن با افزایش عرضه مسکن زمینه ایجاد تعادل بین عرضه و تولید مسکن را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هزینه نهاده‌های ساختمانی برای اجرای پروژه‌های مسکونی افزایش یافته است گفت: دولت باید برنامه جدی برای کاهش قیمت نهاده‌های ساختمانی و جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌ها در دستور کار خود قرار دهد.  

او افزود: دولت باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی و انبوه سازان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم کند چراکه بدون بخش خصوصی امکان تکمیل این پروژه‌ها در بازه زمانی کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود.

او گفت: دولت باید برنامه ریزی لازم برای بهبود وضعیت مصالح ساختمانی فراهم کند چراکه با این روند تغییر قیمتی در مصالح ساختمانی امکان اجرای آن وجود ندارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود