سازندگان انگیزه‌ای برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید هرچه سریعتر برنامه ریزی برای همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت داشته باشد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد  با بیان اینکه  همچنان بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت پروژه‌های نهضت ملی کوتاهی می کنند گفت: دولت باید از طریق ابزارهای نظارتی خود برنامه ریزی برای همکاری بانک ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را انجام دهد.

وی افزود: به دلیل عدم پرداخت تسهیلات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، بسیاری از پروژه از روند اجرا عقب مانده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به پیش بینی‌ها دولت هنوز نتوانسته است اقداماتی که وعده داده بود را اجرایی کند، اما با توجه به گزارش‌هایی که در خصوص تخصیص اراضی و همچنین نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه می‌شود گفت: به نظر می‌رسد که تا به امروز گام‌های خوبی برداشته شده، اما باید در این زمینه اقدامات بیشتر پیگیری شود.

وی افزود: همکاری بانک‌ها در این زمینه تا به امروز خوب نبوده و در این زمینه هم رئیس جمهور تذکراتی داده است که امیدواریم با تسریع در روند پرداخت تسهیلات اجرای این پروژه‌ها سرعت بیشتری پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: دولت وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را داده بود اما با وجود این روند همکاری دستگاه ها بعید به نظر می رسد که این وعده به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد چراکه تا زمانی که منابع مالی تزریق نشود سازندگان برنامه ای برای تکمیل پروژه ها داشته باشند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود