پلمب ۱۹۰۰ مشاور املاک بدون مجوز در تهران/ متخلفان ۹۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: اداره کل راه وشهرسازی استان تهران علاوه بر پلمب مشاوران املاک متخلف اقدام به جریمه برخی از آنها می‌کند.

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه  ۱۹۰۰ بنگاه متخلف  و بدون مجوز را در تهران از ابتدای اجرای طرح نظارت بر فعالیت‌های مشاوران املاک  شناسایی و پلمب شده است گفت:   بخش زیادی از این مشاوران املاک بدون مجوز بودند و تعداد زیادی از آنها هم  از ارائه کد رهگیری به مستاجران خودداری می‌کردند و برای عقد قرارداد دریافتی بیشتر از نرخ مصوب داشتند.

وی  گفت: علاوه بر شناسایی بنگاه‌های متخلف در کشور ، اقدام به  اخذ جریمه ۹۰۰ میلیارد ریال از مشاوران املاک متخلف کرده‌ایم که این خود می‌تواند یک ابزار جریمه‌ای برای متخلفان در حوزه مشاوران املاک باشد.

او اظهار کرد: اجرای این اقدامات خود نقش بسیار موثری در کاهش تخلفات و همچنین کاهش نرخ مسکن در استان تهران داشته است چراکه  ما علاوه بر  تولید و عرضه مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام به شناسایی مشاوران املاک می‌کنیم که همین اقدامات اثر مثبتی در حوزه بازار مسکن تهران خواهد داشت.

وی بیان کرد: طبق آمارهای بانک مرکزی در حال حاضر نرخ قیمت مسکن در آذر ماه ۲درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشته که یکی از دلایل آن نظارت بر روند قیمت گذاری مسکن توسط مشاوران املاک است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران همچنین به افزایش سرعت روند پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن هم اشاره کرد و گفت: تا به امروز همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات  مناسب بوده است اما خود متقاضیان هم در استان تهران باید حتما مدارک و مستندات خود را تکمیل کنند تا روند اجرای پرداخت تسهیلات افزایش یابد.

جنتی بیان کرد: روز گذشته تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن در تهران ابلاغ  شد که پرداخت این تسهیلات خود می‌تواند زمینه ساز افزایش قدرت مستاجران بر بازار مسکن شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود