تحویل اراضی به مردم برای ساخت مسکن جایگزین واحد مسکونی برای آنها نمی‌شود

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: ساخت مسکن برای متقاضیان یکی از وظایف اصلی دولت است که به نظر می‌رسد با تحویل اراضی به افراد این اقدام در حال اجرا شدن است.

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت مسکن ناشی از افزایش قیمت زمین است گفت: بسیاری تصور می‌کنند که با تخصیص زمین امکان ساخت مسکن کمتر می‌شود اما باید اعلام کنم که قیمت زمین یا الحاق اراضی و یا تحویل آن به افراد کاهش پیدا نمی‌کند و ما باید زمینه را برای کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن فراهم کنیم.  

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ویلایی سازی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: دولت تصور می‌کند که با اجرای طرح‌های ویلایی سازی قیمت و زمان ساخت کاهش می‌یابد اما در حال حاضر نه تنها کاهش پیدا نمی‌کند بلکه با الحاق این اراضی زمین برای آیندگان مسکن هم باقی نمی‌ماند.  

رهبر با اشاره به اینکه ساخت مسکن نیاز به تخصص و استفاده از افراد صاحب صلاحیت دارد گفت: متاسفانه عدم استفاده از افراد صاحب صلاحیت خود باعث شده که قیمت و عمر ساخت مسکن کاهش یابد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران بیان کرد: دولت باید در شرایط کنونی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و حمایت از سازندگان زمینه را برای تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم کند اما در حال حاضر تنها اراضی مورد نیاز تامین شده و خبری از ساخت واحدهای مسکونی نیست.  

وی بیان کرد: هم اکنون دولت قصد دارد به بهانه ویلایی سازی اراضی را در اختیار مردم قرار دهد اما باید اعلام کنم که ساخت واحد مسکونی کار مردم عادی نیست و دولت باید با استفاده و توان سازندگان تخصصی و صاحب صلاحیت اقدام به ساخت مسکن کنند تا شاهد تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی با کیفیت و دارای عمر طولانی در کشور باشیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود