پروژه های مسکونی همچنان چشم انتظار پرداخت تسهیلات ساخت

درحالی که بسباری از مسئولان اقتصادی کشور خبر از پرداخت تسهیلات مسکن توسط بانک‌ها می‌دهند اما تابه امروز عملکرد بانک‌ها در این بخش بسیار ضعیف بوده است.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد، بسیاری از بانک‌ها ادعا می‌کنند در پرداخت تسهیلات مسکن همکاری لازم را با متقاضیان دارند اما به گفته مسئولان در بخش مسکن تا به امروز هیچ همکاری به ویژه توسط بانک‌های خصوصی صورت نگرفته و همین امر باعث شده که روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کُند شود.

به گفته بسیاری از سازندگان و پیمانکاران پروژه‌های نهضت ملی مسکن با توجه به اینه میانگین قیمت ساخت هر متر مربع پروژه نهضت ملی مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است باید هرچه سریعتر آورده برای اجرای این پروژه‌ها از سوی بانک‌ها تزریق شود تا بتوان از مرحله تعیین زمین برای ساخت عبور کنند.

هادی عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که گرفتن تسهیلات از بانک‌های در شرایط کنونی یکی از سخت‌ترین اقدامات به شمار می‌رود و در چنین شرایطی نباید به هیچ عنوان از عملکرد بانک‌ها به جز بانک مسکن دفاع کرد چراکه سایر بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی همکاری ندارند.

مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن هم اعلام کرد با وجود اینکه طبق قانون باید بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند ولی عملکرد بانک‌ها بسیار ضعیف است و در این بخش باید علاوه بر جریمه ۲۰ درصدی بانک‌ها برنامه دیگری برای هدایت آنها به سمت انجام قانون صورت گیرد.

در این زمینه بسیاری از متقاضیان هم از عملکرد بانک‌ها در پرداخت سایر تسهیلات مانند تسهیلات ودیعه مسکن هم رضایت چندانی نداشته و اعلام می‌کنند با وجود اینکه اعلام شده اعتبارات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات وام مسکن افزایش یافته اما به هر بانکی مراجعه می‌کنند خبری از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن نیست.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود