اجرای پروژه‌های مشارکتی سرعت ساخت مسکن ملی رو دو چندان می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل پروژه‌های مشارکتی روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را افزایش می‌دهد.

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی با هدف تسریع و تسهیل فرآیند مشارکت و سرمایه‌گذاری در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها راه اندازی شده است گفت: پیش از این برای رسیدگی به مشکلات پروژه‌های مشارکتی سال‌های قبل هم اندیشی و جلسات زیادی با انبوه سازان مسکن برگزار شده و مشکلات این پروژه‌ها برطرف شده است.

وی افزود: دستورالعمل بند ت تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و طرح پهنه‌بندی اراضی ملی حریم شهرها ارائه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان  اینکه سابقه پروژه‌های مشارکتی در سازمان ملی زمین و مسکن به ۳۰ سال گذشته باز می‌گردد بیان کرد: بیشتر این پروژه‌ها با موفقیت به اتمام رسیده‌اند و برای  پروژه‌های  کمی که باقیمانده هم در کارگروه تعیین تکلیف در استانداران برگزار شده است.

وی توضیح داد: بازنگری و توسعه قراردادهای مشارکتی به زودی انجام  و پس از مشورت با مدیران استانی به ادارات کل ابلاغ خواهد شد.

مالکی تاکید کرد: رفع ابهام از بندهای قرارداد و منطقی کردن فرایند ضمانت در این قراردادها را از جمله مواردی خواند که برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای تسریع تصویب طرح‌های مشارکتی در استان اختیارات لازم به کارگروه برنامه‌ریزی تفویض شده و در صورت تصویب طرح در کارگروه‌ها جهت اقدامات بعدی به استان ابلاغ می‌شود.

او توضیح داد: با اجرای این پروژه‌ها و تکمیل آن ما شاهد اجرای هرچه بیشتر و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  خواهیم بود که این پروژه‌ها به اجرای این طرح کمک می‌کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود