معرفی خودرو؛

هیوندای توسان 2023؛ خودرویی مدرن و جسور

تقریبا از سال 2005 تاکنون هیوندای توسان چهار نسل را پشت سر گذاشته و در حال حاضر با ظاهری متحول شده و امکانات و ویژگی‌های فراوان پا به دنیای خودروها گذاشته است.

نسل اول این خودرو با کد JM از سال 2005 تا 2009 تولید و عرضه شد که اتفاقا در ایران نیز استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

نسل دوم این خودرو نیز در سال 2010 همزمان با نمایشگاه فرانکفورت با کد LM معرفی و عرضه شد و تا سال 2015 روی خط تولید قرار داشت. این نسل در سال 2013 همچنین یک فیس‌لیفت ملایم را تجربه کرد تا بتواند در رقابت با رقبای دیرینه خود، شانس موفقیت خود را حفظ کند.

و در نهایت در سال 2015 هیوندای توسان با طراحی کاملا دگرگون شده و چهره‌ای مدرن‌تر وارد بازارهای جهانی شد و عرضه آن تا سال 2019 ادامه داشت.

در سال 2018 نیز یک فیس‌لیفت جزئی بر روی این خودرو اعمال شد و در نهایت آخرین نسل توسان یا همان نسل فعلی در سال 2020 با کد NX4 به صورت رسمی به بازار معرفی شد و تاکنون توانسته سهم قابل توجهی از بازار خودروهای کراس‌اوور را به خود اختصاص دهد.

 هیوندای توسان 2023

همانطورکه می دانید حضور هیوندای توسان در بازار ایران دارای سابقه طولانی و درخشانی است، چرا که این کراس‌اوور کره‌ای از همان ابتدا در ایران مورد توجه خریداران قرار گرفت و به سرعت در لیست خودروهای محبوب و پرفروش قرار گرفت و در حال حاضر و با آغاز مجدد واردات خودرو به کشور، شاهد حضور چهارمین نسل هیوندای توسان در بازار ایران هستیم.

طراحی هیوندای توسان 2023

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هیوندای توسان جدید، چهره و مدرن و جسوری است که به واسطه زبان طراحی جدید موسوم به "Sensuous Sportiness"، تحولی در این رده ایجاد کرده است.

در واقع در نخستین نگاه به توسان 2023، جلوپنجره بزرگ و مشبک آن توجه شما را جلب خواهد کرد.

این جلوپنجره که با نام "Parametric Jewel Grille" شناخته می‌شود، از الماس‌های هندسی تشکیل شده و به چهره توسان 2023، ظاهری جسور و قدرتمند می‌بخشد.

چراغ‌های LED باریک و کشیده در طرفین جلوپنجره، به زیبایی و مدرن بودن این خودرو اضافه می‌کنند و خطوط تیز و برجسته بدنه، از دیگر ویژگی‌های بارز طراحی بیرونی توسان 2023 است.

این خطوط که از کاپوت تا چراغ‌های عقب امتداد دارند، به عضلانی‌تر شدن توسان کمک کرده و حس پویایی و حرکت را به بیننده القا می‌کنند.

گلگیرهای جلو و عقب با طراحی برجسته و عضلانی که دارد، در نمای جانبی بسیار جلب توجه می‌کنند. همچنین یک خط شانه که الگوی شکسته‌ای دارد تا انتهای خودرو کشیده شده است. فرم طراحی آینه‌های جانبی خودرو نیز قابل توجه بوده و با ظاهری جذاب در این فسمت نصب شده‌اند.

تریم کرومی از جمله نوار کرومی نصب شده بر روی قسمت بالایی شیشه‌های جانبی که تا ستون C امتداد یافته‌اند، نمایی لوکس به این کراس‌اوور اقتصادی داده است.

رینگ‌های اسپرت نیز به جذابیت هرچه بیشتر نمای کناری خودرو افزوده‌اند. اما در نمای عقب با ظاهری کاملا متفاوت و جدید مواجه می‌شویم. جایی که چراغ‌های یکپارچه با طراحی متفاوت و گرافیک داحلی جذاب، کاملا جدید بوده و مشابهی در سایر محصولات هیوندای ندارد. با این وجود هارمونی و هماهنگی میان اجزای این قسمت با سایر بخش‌های خودرو به خوبی مشاهده می‌شود. همچنین قسمت زیرین سپر از جنس پلاستیک مشکی رنگ بوده که با دیفیوزر ادغام شده و طرحی یکپارچه را به وجود آورده است.

امکانات هیوندای توسان

در طراحی کابین توسان جدید برخلاف بدنه از خطوط تیز و شکسته چندان خبری نیست با این حال این بخش نیز کاملا متاثر از اصول طراحی مدرن شکل گرفته است.

نوار کرومی در بالای داشبورد که سرتاسر عرض کابین را پیموده، گویی داشبورد را به دو بخش تقسیم کرده و حس خاصی را پدید آورده مخصوصا که دریچه‌های سیستم تهویه نیز در میان این قطعه جانمایی شده است.

صفحه کاملا دیجیتال پشت آمپر، طراحی دوشاخه فرمان و نمایشگر 8 اینچی اطلاعات سرگرمی روی داشبورد (10.3 اینچی سفارشی) با پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و ارتباط بلوتوث با دو کاربر نمایی کاملا مدرن به فضای داخلی توسان 2022 اعطا کرده‌اند.

ارتباط خودرو با منزل برای کنترل هوشمند روشنایی، سیستم تهویه و غیره و سامانه پایش کیفیت هوا با سنسور تشخیص آلاینده‌های بیرون و داخل خودرو جزو سایر امکانات رفاهی جدید این خودرو بشمار می‌آید.

اما هیوندای توسان وارداتی، ویژگی‌هایی مانند سنسور باران، تهویه خودکار و GPS را ندارد و در واقع تجهیزات این خودرو شامل مواردی مانند دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، صندلی راننده برقی، بلوتوث، چهار بلندگو، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی، اتوهلد و ... است.


بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود