با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان براساس ارزش بازار؛

سهام آمازون در سال 1997 چقدر بود؟

شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی آمازون (Amazon.com) در سال ۱۹۹۴ توسط جف بیزوس، در شهر سیاتل واقع در ایالت واشینگتن تأسیس و توسط فوربس (Forbes) به عنوان یکی از نوآورترین شرکت‎های جهان معرفی شده است.

جالب است بدانید، نه تنها تعداد محصولات فروخته شده این شرکت به شدت در حال رشد است و آمازون به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان ابر در جهان شناخته می شود.

آمازون همچنین نمونه کارهای خود را با یک سرویس ویدیویی گسترش داده و بودجه عظیم 4.5 میلیارد دلاری را برای سرمایه‌گذاری در محتوای منحصربفرد در سال‌های آتی برای جلب بینندگان به سمت سرویس پخش ویدئو (Amazon Prime Video) اختصاص داده است.

جف بیزس بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی این شرکت با در اختیار داشتن ۱۷٪ از سهام و کپیتال گروپ با مالکیت ۶٪ از سهام آمازون، بزرگ‌ترین سهام‌داران آن محسوب می‌شوندبخشی از سهام شرکت آمازون نیز در بازار بورس نزدک معامله می‌شود و بخشی از شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک-۱۰۰ محسوب می‌شود.

وبگاه‌های Alexa Internet، دیجیتال فتوگرافی رویو، گودریدز و بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها، متعلق به آمازون هستند.

فروش آمازون چقدر بوده است؟

در سال 2020 فروش این شرکت تقریباً 380 میلیارد دلار خواهد بود که یک افزایش چشمگیر 35 درصدی محسوب می شد.

در آن زمان به نظر می‌رسید که این رشد تجمعی در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. با سرمایه تقریباً 1660 میلیارد دلاری و با P/E 90 (انتظارات سرمایه‌گذاران از بازدهی آینده)، سهام به طرز حیرت انگیزی گران به نظر می‌رسید.

  آمازون فتح اروپا را آغاز کرده است، بنابراین هنوز هم ظرفیت رشد زیادی در اینجا وجود دارد. اولین ارقام امیدوار کننده هستند؛ این گروه می‌تواند از طریق اقتصاد مقیاس، رقبا را با قیمت پایین کنار بزند. به همین دلیل سهام Amazon.com در لیست بهترین سهام‌های سال 2021 قرار گرفت.

 

سهام آمازون در سال 1997  

در روز عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO: Initial Public Offerings)، 15 مه 1997،  سهام آمازون از رِنج 18 دلار به 23.50 دلار رسید و ارزش شرکت را به 560 میلیون دلار رساند.

با بیستمین سالگرد عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO)، قیمت نهایی آمازون به 961.35 دلار رسید که معادل رِنج ارزش بازار، چیزی در حدود 466.2 میلیارد دلار است.

نیروی محرک رشد کل درآمد عملیاتی، بخش وب سرویس‌های آمازون (AWS) است که RCF: Revolving Credit Facilities/debt (تسهیلات اعتباری گردشی/ بدهی) را بیش از 50% نگه می‌دارد. سهام آمازون دوباره قدرت گرفته و به بالاترین سقف قیمت تاریخی خود، یعنی بیش از 2200 دلار رسیده است. امروز، یکی از شاخص‌های اصلی ایالات متحده، S&P 500، نیز تحت کنترل و سلطه‌ آمازون درآمده است.

سیاست بازگشت سهامداران آمازون

سیاست بازگشت سهامداران آمازون محافظه کارانه است، زیرا این شرکت سود سهام پرداخت نمی کند و بازخرید سهام طی چند سال گذشته حداقل بوده است. سیاست مالی سنتی این شرکت بر نقدینگی تأثیر مثبت دارد.

قیمت سهام آمازون

 بلومبرگ  در مورد سهام‌های آمازون بسیار خوش‌بین است و پیش‌بینی بازگشت 68.65 درصدی در یک سال را دارد.

لازار زیپینیچ، که بیش از یک دهه است بر روی PPC کار کرده و بنیانگذار Sellers Alley  است، در این زمینه نظرات مشابهی دارد: " در سال 2021، آمازون بیشتر بر روی توسعه‌ی پلتفرم تبلیغاتش متمرکز شد، درست مانند آنچه که با Sponsored Display Ads انجام داد، و برای فروشندگان برندهای ثبت‌نام شده آپشن‌های هدف‌گذاری قیمت را اضافه کرد. ما انتظار داریم پیشرفت‌هایی را در گزارشات تبلیغاتی مشاهده کنیم تا بتوانیم به فروشندگان کمک کنیم تا عملکرد تبلیغات خود را بهتر درک کنند. "

فروش هر چیز ممکن در وبسایت آمازون برای مدتی طولانی است که در اولویت قرار دارد. ویل تجرنلوند، که از سال 2013 در آمازون فروش داشته و از بنیانگذاران Goat Consulting  است، می‌گوید: "در سال 2021، آمازون به محصولات غیر آمازون اجازه می‌دهد تا در اکوسیستم آمازون تبلیغ کنند.

  

بیشتر بخوانید:

 



نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود