معرفی خودرو؛

ام وی ام X22؛ یک ستاره‌ پرفروش با فنربندی خشک!

ام وی ام X22 در میان ام وی ام هایی که وارد بازار ایران شده اند، یکی از ستاره‌های فروش چند سال اخیر بوده است، یک خودروی هاچ‌بک کراس که به لطف طراحی زیبا، ابعاد مناسب و همچنین امکانات مطلوب موفق شده است تا نظر بسیاری از اقشار مختلف را جلب کند.

همانطور که می دانید نسخه جدید این خودرو با نام ام وی ام X22 پرو مدتی است که وارد ایران شده است و حال دست اندرکاران فروش این خودرو قصد دارند تا تیپ ارزان‌تر آن را با نام ام وی ام X22 پرو دنده ای به بازار عرضه کند. 

ام وی ام X22 پرو دنده ای ظاهری همانند نسخه اتوماتیک دارد و در حقیقت نسخه فیس‌لیفت نسل پیشین این خودرو محسوب می شود اما با این حال در مباحثی همچون تجهیزات رفاهی و مشخصات فنی، تفاوت‌های بسیاری میان ام وی ام X22 پرو دنده ای و اتوماتیک وجود دارد.

در واقع نسل نخست این خودرو در ایران بسیار محبوب و پرفروش بود و با توجه به این موضوع انتظار می‌رود نسل دوم این خودرو نیز بتواند موفقیت‌های ام وی ام ایکس 22 را تکرار کند.

 

 طراحی ظاهری ام وی ام X22  

 همانطور که اشاره شد، ام وی ام X22 نسخه کراس اوور ام وی ام ۳۱۵ محسوب می‌شود و طراحی ظاهری آن با الهام از خودرو هاچبک طراحی شده است، اما از لحاظ ظاهری جذاب‌تر و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

در نمای جلویی ام وی ام X22 با طراحی شکیل‌تر و نه چندان پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم که از فرم کلاسیک فاصله گرفته است.

 استفاده از خطوط نه‌چندان سیال در طراحی المان‌های اصلی همچون چراغ‌ها، جلوپنجره و دریچه‌های هوای روی سپر، چهره‌ای جوان‌پسند برای ام وی ام X22 پدید آورده است.

همچنین نمای جانبی با استفاده از حجم‌پردازی‌های مناسب و فلاپ‌های مشکی رنگ از سادگی در آمده و خوش‌فرم به نظر می‌رسد.

در قسمت عقب ام وی ام X22  نیز شاهد طراحی سه‌بعدی سپر و درب صندوق هستیم که ظاهر تقریبا مدرنی رقم زده است. با این حال طرح چراغ‌های عقب آن‌چنان جذاب نبوده و از هماهنگی کمتری با سایر المان‌ها برخوردار است.

ام وی ام X22 در ۵ تیپ در دسترس مشتریان ایرانی قرار دارد که به راحتی می‌توان آنها را از هم تشخیص داد.

تیپ اسپرت دارای سقف مشکی رنگ است و تیپ اکسلنت به گارد و رکاب اسپرت مجهز شده است.

ترکیب ویژگی‌های اسپرت و اکسلنت، منجر به ایجاد تیپ اسپرت اکسلنت شده است و در نهایت تیپ لاکچری که هیچکدام از این ویژگی‌ها را ندارد.

مشخصات فنی ام وی ام X22  

 ام وی ام X22 با موتور ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۰۵ اسب بخار به بازار ایران رسید. هر چند کراس‌اوور مونتاژی چینی فقط با یک پیشرانه عرضه می‌شود، اما خریداران می‌توانند از بین گیربکس دستی ۵ سرعته و جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته یکی را انتخاب کنند.

شتاب ام وی ام X22 با جعبه دنده دستی ۱۲ ثانیه و با گیربکس اتومات ۱۲.۷ ثانیه است. یکی از مزیت‌های این کراس ‌اوور کوچک مصرف سوخت آن است که با گیربکس دستی ۵.۹ لیتر و با جعبه دنده اتومات ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.

هر چند گیربکس اتوماتیک X22 عملکرد بهتری نسبت به جعبه دنده CVT دیگر خودروها مثل لیفان X50 دارد، اما به خوبی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک نیست.

ام وی ام X22 روی پلتفرم ام وی ام ۳۱۵ هاچبک ساخته شده است و برای تبدیل هاچبک به کراس‌اوور، چینی‌ها فنربندی آن را دستکاری کرده‌اند. این تغییرات موجب شده تا فنربندی X22، به خصوص در قسمت عقب خشک‌تر از ماشین هاچبک باشد.

این کراس اوور کوچک از سال ۹۵ و با تیپ ساده به بازار آمد. این تیپ فاقد حالت رانندگی است، اما تیپ اسپرت، لاکچری و اسپرت اکسلنت که بعد از آن عرضه شدند، دارای دو حالت رانندگی اکو و اسپرت هستند.

ام وی ام X22 در ابتدای ورود به بازار ایران، به امکانات زیادی مجهز نبود، با این حال از سال ۱۳۹۷ با پنج آپشن جدید کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایر و ترمز کمکی در دسترس خریداران قرار گرفت.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود