معرفی خودرو؛

H30 کراس؛ خودرویی که از بدنامی فرار کرد

H30 کراس درست در زمانی وارد بازار ایران شد که بازار هاچ‌بک‌کراس‌ها داغ شده بود و قرار بود دانگ‌فنگ خودرویی که روی یک پلتفرم قدیمی از محصولات پژو/سیتروئن توسعه یافته بود و پس از اعمال تغییرات توسط طرف‌های چینی و ایرانی، وارد ایران کند.

H30 کراس  در ابتدا دارای مشکلات فنی بود، از قبیل لقی لیور دنده و خاموش شدن ناگهانی موتور و چیزی نمانده بود که به خودرویی بدنام تبدیل گردد اما خوشبختانه این موارد در گذر زمان برطرف شدند و در نهایت با آغاز تحریم‌های جدید، نماینده دانگ‌فنگ نیز مشابه بسیاری از رقبا از خط تولید خارج شد و اکنون آخرین مدل‌های قابل خریداری در کشور به تولیدات سال 1399باز می‌گردند.

امکانات و آپشن‌های H30 کراس 

دانگ‌فِنگ H30 کراس دارای امکانات و آپشن‌هایی مانند سامانه تهویه مطبوع خودکار، سامانه چندرسانه‌ای با صفحه نمایش لمسی ۶٫۵ اینچی، گرم‌کن آینه‌های جانبی، روکش چرمی غربیلک فرمان، حسگر پارک، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، صندلی عقب تاشو، کامپیوتر سفری، فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای فرمان صوتی و بلوتوث هندزفری، چراغ‌های LED، دکوراتیو طرح متال با تزئینات کرومی، رینگ ۱۶ اینچی و لاستیک با عرض ۲۰۵، اسپویلر و ۴ عدد بلندگو به همراه ۲ عدد تیوتر است.

امکانات ایمنی H30 کراس 

 امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل ۴ کیسه هوا، قفل خودکار درب‌ها هنگام آغاز حرکت، ترمزهای جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، دوربین و حسگر دنده عقب ،ABS و EBD می‌باشد.

 

 طراحی ظاهری H30 کراس

 شمایل ظاهری دانگ فنگ H30 کراس در مقایسه با رقبای خود مدرن‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد؛ به ویژه که شرکت سازنده توانسته با بهره‌گیری از برخی ترفندهای ظاهری بر گیرایی استایل بیرونی این خودرو بیافزاید.

چراغ‌های کشیده جلو در کنار جلو پنجره مزین به الگوهای کرومی نیز نمایی مناسب و تقریبا قابل قبول را برای چهره اچ سی کراس پدید آورده‌اند. از سوی دیگر حالت برآمده گلگیرها باعث بزرگتر جلوه دادن ابعاد خودرو شده است.

در قسمت عقب نیز شاهد کاسه چراغ‌های بزرگ به سبک برخی محصولات قدیمی‌تر کمپانی ولوو هستیم که در دو طرف شیشه عقب، تا بخش انتهایی سقف امتداد یافته‌اند. به طور کل اگرچه طرح بدنه دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس از برخی ناهماهنگی‌های جزئی رنج می‌برد اما هنگامی که آن را با ظاهر قدیمی‌تر رقبای هم‌رده‌اش در بازار ایران مقایسه می‌کنیم، به خوبی به برتری نسبی طراحی بیرونی این محصول چینی فرانسوی پی خواهیم برد؛ استقبال نسبتا مناسب مشتریان ایرانی از ماشین دانگ فنگ اچ 30 کراس نیز مهر تایید بر این سخن زده است.

از طرف دیگر پس از ورود به فضای داخلی اچ 30 کراس  این نکته راخواهید فهمید که طراحی کابین  این خودرو کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن قیمت خودرو و نیز نوع طراحی فضای داخلی رقبای حاضر در ایران، می‌توان آن را قابل قبول دانست. البته حالت کمانی شکل قسمت فوقانی کنسول میانی داشبورد از هماهنگی چندانی با سایر بخش‌ها برخوردار نیست و تا حد زیادی ناخوشایند جلوه می‌کند.

غربیلک فرمان خوش‌فرم و خوش‌دست ساخته شده و حس مطلوبی از به دست گرفتن آن در ذهن راننده پدید می‌آید؛ با این حال طرح پنل کیلومتر شمار آنالوگ پشت فرمان کاملا سنتی و کلاسیک جلوه کرده و به هیچ وجه حس و حال اسپرت را در بیننده به وجود نخواهد آورد. متریال کابین هم با آنکه چندان باکیفیت نیست، اما از سطح کیفی مشابه خودروهای هم‌رده برخوردار شده است.

گنجایش فضای کابین نیز برای حضور چهار سرنشین با قد متوسط مناسب ارزیابی می‌شود؛ همچنین ظرفیت فضای بار خودرو که بیش از ۴۰۰ لیتر است هم می‌تواند اسباب و وسایل مورد نیاز برای یک مسافرت چهار نفره را به خوبی در درون خود جای دهد. به طور کل گرچه طراحی فضای داخلی دانگ فنگ h30 به برخی رقبای داخلی نظیر دنا نمی‌رسد.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود