معرفی خودرو؛

بی وای دی S6؛ یک شاسی بلند تک دیفرانسیل

خودروسازی کارمانیا توانست در بین سال های 1395 تا 1398 خودروی بی وای دی S6 را که یک شاسی بلند سایز متوسط تک دیفرانسیل است به بازار ایران معرفی کند.

 البته باید بدانید که عرضه بی وای دی S6 به بازار جهانی از سال 2011 آغاز شد و این خودرو طی یک دهه حضور با استقبال گسترده‌ای در بازار چین روبرو شده است، به همین دلیل تولید آن با حداقل تغییرات ادامه یافت.

چری تیگو 5 و جک S5 دو رقیب اصلی بی وای دی S6 در بازار ایران  هستند که ابعاد و اندازه کوچکتری دارند اما از سوی دیگر از نظر توانایی‌های حرکتی نیز تفاوت چندانی با بی وای دی S6 ندارند.

بی وای دی S6 براساس پلتفرم نسل دوم لکسوس RX توسعه یافته و در ظاهر این دو خودرو نیز می‌توان شباهت های لازم را یافت و از سوی دیگر بی وای دی S6 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده است.

از جمله مزایای بی وای دی S6سواری نرم و کابین جادار است  و در سوی مقابل نیز مواردی همچون نداشتن سیستم کنترل پایداری و شبکه محدود خدمات پس از فروش، سبب شده‌اند که بی وای دی S6 نسبت به دو رقیب اصلی خود فروش کمتری را تجربه کند.

 

مشخصات فنی بی وای دی S6

بی‌وای‌دی اس۶ در بازار ایران مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲۴۰۰ سی‌سی یا همان ۲٫۴ لیتری ۱۶۷ اسب بخاری و با ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است.

گیربکس اتوماتیک این خودرو ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه Dual-clutch transmission یا همان (DCT) است و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

از مزایای موتور بی وای دی S6 می‌توان به سازگاری با بنزین ایرانی، امکان رسیدن به دور موتور ۶۰۰۰rpm، مصرف سوخت مناسب، هماهنگی خوب موتور و گیربکس اشاره کرد.

از سوی دیگر ترمزهای بی وای دی S6 ساخت بوش آلمان است که جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی است و ترمزهای این خودرو هم قوی است. از معایب موتور این خودرو نفوذ زیاد صدای موتور در دور موتورهای بالای ۴۲۰۰rpm است که به دلیل وجود زنجیر تایم است در عوض صدای زیاد مصرف سوخت واستهلاک کمتری دارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود