متقاضیان مسکن روستایی به بانک‌ها مراجعه کنند

معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی هرچه سریعتر برای دریافت تسهیلات و عقد قرارداد با بنیاد به بانک‌ها مراجعه کنند.

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد، با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط تمامی بانک‌های عامل مناسب است گفت: متاسفانه برخی از بانک‌ها در ماه‌های قبل همکاری چندانی نداشتند اما در حال حاضر این همکاری بهبود پیدا کرده و ما شاهد پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان هستیم.  

وی گفت: بسیاری از متقاضیان از کم بودن تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی و کافی نبودن آن برای ساخت واحد مسکونی گله مند هستند اما باید بگویم این میزان تسهیلات بعد از چند ماه پیگیری وزارت راه و شهرسازی از سازمان برنامه و بودجه تصویب شده است. همچنین متقاضیان از تخفیف ۵۰ درصدی نظام مهندسی و پروانه ساختمانی هم می‌توانند بهره مند شوند. در نتیجه باید عنوان کنیم که این تسهیلات به عنوان یک کمک ساخت برای سازندگان به شمار می‌رود.

جودی با بیان اینکه از اواخر دی ماه تا امروز ۳هزار قرارداد با بانک‌ها منعقد شده است گفت: خوشبختانه همکاری بانک‌ها بهتر شده است و متقاضیانی هم که پیش از این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده بودند می‌توانند با معرفی بنیاد مسکن به بانک‌ها مابقی این تسهیلات را هم دریافت کنند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند گفت: با معرفی این میزان متقاضی روند ساخت شروع شده و خوشبختانه با این اقدامات هم می‌توانیم سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه تخفیفاتی را هم در بخش مصالح ساختمانی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است گفت: برخی از پروژه در روستاها به صورت تدریجی ساخته می‌شوند و همین موضوع می‌تواند هزینه‌ها را برای متقاضیان کاهش دهد در نتیجه روند ساخت را برای متقاضیان کم هزینه‌تر می‌شود.

جودی گفت: از تمامی متقاضیان مسکن روستایی درخواست داریم که هرچه سریعتر اقدام به نوسازی واحدهای مسکن روستایی کنند تا در صورت بروز حادثه طبیعی با مشکل مواجه نشوند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود