معرفی خودرو؛

معرفی سانگ یانگ موسو؛ یک شاسی‌بلند کره‌ای

سانگ یانگ موسو یک شاسی‌بلند سایز متوسط و از نوادگان شرکت کره‌ای سانگ یانگ است که در چند نسل، به بازار جهانی عرضه شد و نمونه‌های موجود در ایران، ساخت سال‌های 1382 تا 1386 هستند.

موسو (Musso) ، خودرویی شاسی بلند متوسط (mid-size SUV) و محصول شرکت سانگ یانگ (Ssangyong) کره‌جنوبی است. این شرکت که از شرکت‌های قدیمی این کشور محسوب می‌شود در سال 1964 اولین محصول خود را روانه بازار کرد.

موسو در سال 1993 در لندن طراحی شده است و تا سال 2005 تولید آن ادامه داشت و نکته جالب توجه در مورد این خودرو استفاده از موتورهای شرکت مرسدس بنز در این خودروهاست که به دلیل همکاری مشترک این دو شرکت از سال 1991 است.

موسو در سال 1382 وارد ایران شد و تا سال 1388 تولیدش ادامه داشت.

این خودرو با دو موتور 6 سیلندر 3.2 لیتری و 4 سیلندر 2.3 لیتری و با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی در ایران تولید می‌شده است. این خودرو به خصوص نوع 6 سیلندر آن به دلیل امکانات ایمنی و رفاهی بالاتر آن، در ابتدای ورود به ایران با توجه به ممنوعیت واردات خودرو و کمبود خودروهای این کلاس و همچنین قیمت مناسب آن از استقبال نسبتا خوبی برخوردار شد.

نقد و بررسی رانندگی با خودرو سانگ یانگ موسو

سواری نرم و راحت با خودرو سانگ یانگ موسو دودیفرانسیل توجه بسیاری از رانندگان را به خود جلب کرده است.

موتور، سیستم تعلیق خوب، توانایی حرکت و رانندگی با آن در شرایط مختلف محیطی، قطعات با کیفیت، استهلاک کم و امکانات بالا از جمله عوامل احساس راحتی راننده با این خودروست که می تواند شرایط یک رانندگی خوب و راحت را فراهم آورد.

در نوع 4 سیلندر، خودرو سانگ یانگ موسو کشش و قدرت لازم را برای شرایط مختلف ندارد و ضعیف‌تر عمل می‌کند و در برخی موارد نیز رانندگان با گیربکس دستی این خودرو دچار مشکل شده‌اند و کمی ناراضی به نظر می‌رسیدند.

سیستم برق خودرو هم یکی دیگر از معایب آن است که می تواند بعد از مدتی مشکل‌ساز شود و پای صاحب خودرو را به تعمیرگاه باز کند.  

از ویژگی‌های آفرودی خودرو سانگ یانگ موسو می‌توان به مواردی از قبیل سیستم انتقال نیرو AWD، سیستم تقسیم و انتقال متناسب نیرو بین چرخ‌ها TOD، کنترل کشش، تنظیم نیرو ترمز و سیستم کنترل وضعیت دیفرانسیل اشاره کرد، در واقع می توان گفت که لیست امکانات رفاهی این خودرو چندان پربار نبوده و نمی‌توان از آن به عنوان خودرویی آپشنال نام برد.

از امکانات خودرو سانگ یانگ موسو می‌توان به مواردی از قبیل شیشه‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی، کیسه هوای راننده، تنظیم برقی آینه‌ها و سانروف اشاره کرد و از سوی دیگر با نگاهی به درون کابین سانگ‌یانگ موسو در می‌یابیم که فاصله محوری 2630 میلی‌متری سبب شده تا فضای بسیار مناسبی برای سرنشینان جلو و عقب مهیا شود. صندلی‌های بزرگ این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدن را به خوبی در بر می‌گیرند، اما این به معنای آن نیست که در سفرهای طولانی سرنشینان دچار خستگی نخواهند شد، زیرا صندلی‌ها به‌صورت کلاسیک و تخت طراحی شده‌اند.

طراحی داشبورد و بخش‌های درون کابین خودرو سانگ یانگ موسو بسیار ساده است که این موضوع را می‌توان هم مثبت برشمرد هم منفی، مثبت از آن جهت که با گذشت چندین سال از زمان عرضه، همچنان قابل قبول بوده و مورد توجه برخی از علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. اما منفی به این معناست که در مقایسه با خودروهای امروزی، از کمترین میزان تکنولوژی برخوردار بوده که برای مصرف‌کنندگان چندان خوشایند نیست.

 دیزاین طرح چوب در تریم این خودرو نیز به‌خوبی حس کلاسیک بودن این طراحی را به سرنشینان یادآوری می کند.

بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود