تکمیل و تحویل یک میلیون واحد مسکونی به اقشار ضعیف جامعه در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی

خانه دار کردن مردم پس از انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بوده که تا به امروز در دستورکار بوده است.

۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و  یکی از اهداف اصلی در این مدت بهبود وضعیت اقتصادی مردم بوده است. در این زمینه دولت‌ها در حوزه راه و مسکن اقدامات گسترده‌ای در دستور کار قرار دادند.

طبق قانون، خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه یکی از مهم‌ترین مواردی است که  به دولت‌ها تکلیف شده است. تمامی اقشار ضعیف جامعه باید خانه دار  شوند و این وظیفه و امر مهم هم بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است .

بنیاد مسکن تا به امروز حدود یک میلیون واحد مسکونی در روستاها بازسازی کرده است و اقدام به ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و زیر ۲۵ هزار نفر در قالب همکاری با بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کرده است.

حمید رضا سهرابی معاون شهری بنیاد مسکن گفت: بعد از انقلاب اسلامی طبق اساسنامه بنیاد مسکن ساخت مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مناطق محروم جامعه را بر عهده گرفتیم. در قالب همین طرح تا به امروز ۳۰۰ هزار واحد مسکن شهری را اجرایی کرده‌ایم.

او ادامه داد: در حال حاضر با اجرایی‌شدن طرح نهضت ملی مسکن و عقد قرارداد با دولت اقدام به ساخت و تحویل حدود یک میلیون مسکن کرده‌ایم. تا امروز عملیات اجرایی حدود ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید شروع شده است.

سهرابی تاکید کرد: بخشی از پروژه‌ها در قالب اعطای زمین به متقاضیان تحویل داده می‌شود تا در قالب قراردادهای خود مالکی اقدام به ساخت مسکن کنند. در صورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت می‌توان امیدوار بود که سرعت اجرای پروژه‌ها بسیار بیشتر شود.

دولت‌ها در دهه‌های گذشته اقداماتی در حوزه خانه دار کردن مردم انجام داده‌اند. یکی از این اقدامات اجرای مسکن مهر در شهرهای جدید طی ۱۰ سال گذشته همچنین اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی دو سال گذشته بوده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود