انواع کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یا همان کپی برداری از یک تریدر خاص از جمله روش هایی است که بطور معمول مورد استفاده کاربران بخصوص تازه واردها در دنیای ارزهای دیجیتال قرار می گیرد که خود دارای انواع مختلفی است.

نحوه عملکرد کپی تریدینگ  

کپی تریدینگ به زبان ساده به معنای تقلید رفتار و اعمال تریدر خاصی است و با توجه به این امر تمام کاری که کپی‌کننده باید انجام دهد این است که یک تریدر حرفه ای را انتخاب و در نهایت پورتفولیو خود را با آن هماهنگ کند.

البته توجه کنید که دی این روش، همه اعمال کپی می‌شوند، از ضررها گرفته تا موفقیت ها!

نکته ای که باید درباره  Copy trading در نظر داشته باشید این است که سه طرف در این روش درگیر هستند:

  1. ارائه‌دهنده: ارائه‌دهنده (Provider) تریدری است معاملاتش کپی می‌شود. گاهی اوقات از آن‌ها به عنوان مستر تریدر (Master Trader) یا ارائه‌دهنده سیگنال (Signal Provider) نیز یاد می‌شود.
  2. کپی‌کننده: کپی‌کننده شخصی که معاملات ارائه‌دهنده را با استفاده از حساب شخصی خود کپی می‌کند.
  3. بروکر: بروکر (Broker) دسترسی به پلتفرم Copy trading را فراهم می‌کند تا ارائه‌دهندگان و کپی‌کنندگان به هم متصل شوند.


 معرفی انواع کپی تریدینگ

شاید در نگاه اول  Copy trading ساده به نظر برسد، اما انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

کپی تریدینگ دستی

کپی تریدینگ دستی از جمله روش هایی است که در آن تریدرها به‌صورت دستی معاملات دیگران را کپی می‌کنند.

در واقع در این روش، تریدر می‌تواند به صورت فعال بازار را دنبال و معاملات موردنظر خود را انتخاب کند و در نهایت آن معاملات را به‌صورت دستی در حساب ترید خود اجرا کند.

تریدر در این روش باید به طور مداوم بازار را نظارت کند و تحلیل‌های خود را طبق شرایط بازار و استراتژی‌های موردنظر انجام دهد. او باید تصمیم‌های ترید خود را به‌صورت دستی اجرا کرده و مسئولیت کنترل و مدیریت معاملات خود را بر عهده گیرد.

از جمله مزایای این روش این است که تریدر کنترل کاملی بر معاملات خود دارد و با توجه به این امر می تواند به‌صورت دستی و باتوجه‌به شرایط بازار تصمیم‌های خود را اجرا کند.

اما از سوی دیگر نکته‌ای نیز وجود دارد و اینکه این روش نیازمند زمان و تمرکز بیشتری است و موفقیت در آن به دانش و تجربه تریدر در تحلیل بازار و انجام معاملات بستگی دارد.

کپی تریدینگ اتوماتیک

Copy trading اتوماتیک یک روش محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می شود که به تریدرها امکان کپی معاملات دیگران را به‌صورت خودکار ارائه می‌دهد.

در این روش، سیستم یا نرم‌افزاری خاص به‌صورت اتوماتیک، معاملات افراد دیگر را در حساب تریدر شخص کپی‌کننده اجرا می‌کند و تریدر می‌تواند تنظیمات خود را در سیستم یا نرم‌افزار مشخص کرده و معاملات دیگران را به‌صورت خودکار کپی کند؛ بدون اینکه برای انجام معاملات به‌صورت فعال نیازی باشد.

در واقع کپی اتوماتیک تریدها سبب صرفه‌جویی در زمان و تلاش شده و به تریدرها امکان می‌دهد به‌صورت مؤثر در بازارهای مالی حضور داشته باشند و سوی دیگر به تریدرها این امکان را می‌دهد تا از تنوع استراتژی‌های مختلف و تحلیل‌های بازار استفاده کنند.

آن‌ها می‌توانند تریدرهای باتجربه و موفق را انتخاب کنند و معاملات آن‌ها را کپی کنند که این امر سبب می‌شود تریدرها تنوع و پویایی بیشتری در معاملات خود داشته باشند و از دقت و تخصص تریدرهای باتجربه بهره‌برداری کنند.

باید بدانید که در این روش عملکرد تریدرهای دیگر بر روی معاملات شما تأثیر دارد و با توجه به این موضوع پیش از استفاده از این روش، تحقیق کافی و انتخاب تریدرهای معتبر و باسابقه ضروری است.  

پلتفرم های کپی تریدینگ

 در سیستم‌های کپی تریدینگ معاملات به صورت اتوماتیک انجام شده و از معاملات تریدرهای حرفه‌ای پیروی می‌کند (هر معامله‌ای که تریدر موردنظر انجام دهد، به صورت خودکار نیز برای شما انجام می‌شود). وب‌سایت‌های بسیاری در این خصوص خدمات ارائه می‌کنند که با ثبت نام در این پلتفرم‌ها می‌توانید از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

 

 انتهای پیام/


نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود