نقش کم رنگ صنعتی سازی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن

دولت بر روند صنعتی سازی در تمامی پروژه های مسکونی تاکید بسیاری دارد اما همچنان شاهد جایگاه پایین این بخش در حوزه ساخت وساز هستیم.

طبق قانون باید بیش از ۵۰ درصد از ساخت وسازها در کشور به سمت صنعتی سازی هدایت شود اما ارزیابی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که بخش عمده‌ای از پروژه‌های مسکونی در حال ساخت به همان شیوه سابق سنتی در حال ساخت است. همین امر باعث شده که متوسط عمر ساختمان‌ها به ۳۰ سال هم نرسد. بخشی از سازندگان هنوز این ادعا را دارند که هزینه برای صنعتی سازی به صرفه نیست و دولت اگر تمایل به صنعتی سازی دارد باید تمهیدات بیشتری در نظر بگیرد.  

البته تا امروز دولت تمهیدات گسترده‌ای را برای صنعتی سازی البته در بخش ساخت در نظر گرفته است که یکی از این تمهیدات افزایش تسهیلات صنعتی سازی  بود که در ۱۲ شهر نرخ تسهیلات افزایش ۳۵ درصدی داشته  و تسهیلات به ۸۱۰ میلیون تومان رسید.

عباسی مدیرعامل بانک مسکن گفت: در راستای توسعه صنعتی سازی در شهرهای مختلف و با رایزنی‌های صورت گرفته در شورای اعتبار پولی و بانکی نرخ تسهیلات صنعتی سازی را از ۶۰۰ میلیون تومان به ۸۱۰ میلیون تومان در تهران، رشت، مشهد، کرج، شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری برسانیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود