آیا سامانه خودنویس به بازار اجاره مسکن کمک می‌کند؟

دولت سعی دارد با سامانه خودنویس به بازار اجاره مسکن کمک کند.

سامانه خودنویس به گفته مسئولان می‌تواند از ورود مشاوران املاک غیر مجاز به بخش مسکن جلوگیری کند و مانع از حضور دلالان و سوداگران در بازار مسکن شود البته کارشناسان معتقد هستند که این سامانه تاثیری در بازار مسکن ندارد و نمی‌تواند نقشی در کاهش و یا جلوگیری از ورود دلالان به این بازار داشته باشد چراکه هنوز سامانه خودنویس کامل نشده است و بسیاری اطلاعات مشاوران املاک و مستاجران و قراردادهای ثبت شده وارد این سامانه نشده است.

داود بیگی نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: دولت یک سامانه ناقص را در اختیار مشاوران املاک قرار داده است و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات فراوان برای صنف مشاوران املاک شده است .

وی با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر تصور می‌کند با استفاده از این سامانه می‌تواند بازار اجاره مسکن را کنترل کند گفت: ثبت قرارداد و یا نوشتن قولنامه در این شرایط که مستاجران همواره با معضلات زیادی روبرو هستند درست نیست چرا که ممکن است در طول سال مشکلاتی برای موجر و یا مستاجر ایجاد شود و اگر این مشکلات در قراردادها ثبت نشود ممکن است هر دوطرف با مشکل روبرو شوند.

او گفت: دولت در ابتدا برای کنترل بازار اجاره باید اقدام به تولید مسکن کند. در چنین شرایطی این اقدامات باعث بهم ریختگی بازار اجاره مسکن می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود