صف‌های طولانی مستاجران در روزهای پایانی برای دریافت وام

باید در روزهای پایانی سال همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیشتر شود.

در جدیدترین آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی میزان وام ودیعه مسکن که تا امروز مستاجران توانسته‌اند از  بانک‌ها دریافت کنند به ۳۸۱ هزار فقره رسیده است و این در حالی است که طبق آمارها حدود یک میلیون نفر متقاضی برای  این وام  ثبت نام کرده‌اند.

طبق بررسی‌های میدانی بسیاری از مستاجران از این وضعیت ناراضی هستند و هر بار به بانک مراجعه می‌کنند با درخواست وثیقه‌های سنگین مواجه می‌شوند.

شافعی یکی از مستاجران گفت: ۴ ماه است که درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌ام اما هنوز بعد از این مدت خبری از  تایید مدارک و پرداخت وام نیست.

هاشمی یکی دیگر از مستاجران با اشاره به اینکه مالکان با افزایش مبلغ وام ودیعه، پول ودیعه را دوبرابر کرده‌اند، گفت: با افزایش مبلغ وام ودیعه سخت گیری بانک‌ها هم دوبرابر شده است. طبق قانون برای وام‌های کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان ضامن نیاز نیست اما بانک‌ها حداقل ۲ ضامن از ما می‌خواهند.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: به گفته مشاوران املاک همکاری بانک‌ها کم رنگ است و ما همواره این اعتراض را به بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی منتقل کرده‌ایم.

به گفته وی همزمان با افزایش تسهیلات ودیعه مسکن نرخ رهن کامل شاید تغییر کند اما همچنان شاهد کم رونقی و رکود این بازار هستیم. این بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

بیگی نژاد اظهار کرد: دولت باید در این شرایط برنامه ریزی بهتری برای افزایش سرعت پرداخت وام ودیعه مسکن کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود