امضا فروشی بلایی که دامن گیر پروژه‌های مسکونی شده است

همواره مسئولان نظام مهندسی ادعای امضا فروشی را رد می‌کنند اما سازندگان از خرید نقشه‌های ساختمان با امضای مهندسان ناظر خبر می‌دهند.

همواره مسئولان سازمان نظام مهندسی ادعا می‌کنند که روند  ساخت و ساز کشور رو به بهبود و کیفیت پروژه‌های ساختمانی در حال افزایش است اما بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که عمر ساختمان‌ها در چند سال اخیر رو به کاهش است. به گفته بسیاری از سازندگان باید حداقل عمر ساختمان‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ سال باشد اما در بسیاری از محلات شاهد آن هستیم که بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ سال ساختمان‌ها کهنه ساخت شده و بساز بفروش‌ها این واحدها را به عنوان کلنگی خریداری می‌کنند.

بسیاری از مسئولان نظام مهندسی ادعا دارند  امضا فروشی در کار نیست اما بررسی‌های میدانی حاکی از امضا فروشی گسترده است.

یکی سازندگان به نام شاهمرادی گفت: در پروژه ساختمانی نقشه‌ای که طراحی شده بود چندان با اصول ساخت، کیفیت و استاندارد تطابق نداشت و به همین خاطر مجوز ساخت برای این پروژه صادر نمی‌شد اما بعد از پیگیری‌های زیادی که از طریق همکاران  انجام دادیم توانستیم  امضای ساخت پروژه را از یک ناظر مهندس خریداری کنیم.

شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به خبرنگار ما گفت: من امضا فروشی را کامل تکذیب نمی‌کنم اما با وجود راه اندازی سامانه‌های ارزیابی تخلف مهندسان، میزان امضا فروشی در کشور بسیار کاهش یافته است.

او اظهار کرد: میزان امضا فروشی با توجه به افزایش دستمزدها و کاهش بروکراسی‌های اداری در حوزه نظام مهندسی کاهش پیدا کرده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود