منطقه ۵ رکورد دار گران شدن قیمت مسکن در بازار تهران است

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قيمت مسکن سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

دواد بیگی نژاد  نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه قیمت مسکن در بهمن ماه دچار نوسان  شد گفت: نوسانات ارزی طی یکی دو ماه گذشته بر بازار مسکن اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: سال آینده در صورت عدم تولید و عرضه، بازار مسکن با نوسان قیمتی روبرو شده و به تبع آن بازار اجاره هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه افزایش قیمت اجاره باعث می‌شود که میزان خارج شدن متقاضیان از بازار اجاره در مناطق مختلف تهران به سمت حاشیه شهرها بیشتر شود افزود: افزایش عرضه زمین در شهرها باعث کاهش قیمت مسکن نمی‌شود بلکه باعث افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: بیشترین معاملات مسکن در منطقه ۵تهران بوده و بیشترین رشد قیمتی هم در این منطقه رخ داده است. گران قیمت‌ترین منطقه مربوط به منطقه یک بوده اما بیشترین تعداد قراردادها در منطقه ۵ بوده است.

وی با بیان اینکه هر زمانی که  متقاضی اقدام به خرید مسکن کند بهترین زمان برای آن به شمار می‌رود گفت: بازار مسکن سال آینده قابل پیش بینی نیست اما اگر  دولت در این بازار اقدام به عرضه مسکن کند می‌تواند  بازار را به سمت رونق و در نتیجه کاهش هدایت کند.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه میانگین قیمت مسکن در بازار طبق آمارهای مرکز آمار بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است افزود: اگر دولت در حوزه بهبود و تزریق واحدهای مسکونی اقدامات لازم را انجام ندهد به طور قطع شرایط این بازار در آینده نزدیک با مشکلات زیاد و نوسانات قیمتی بسیاری روبرو خواهد شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود