کومودو (Komodo)؛ ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاک چین

کومودو از جمله ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاک چین با محوریت امنیت و حریم خصوصی است که در مدتی کوتاه توانست جای خود را در میان ۵۰ ارز برتر از نظر ارزش بازار باز کند و می توان آن را به‌نوعی «بخش دوم» انقلاب ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

 کومودو به لحاظ بسترهای نرم افزاری بر پایه الگوریتم اثبات دانایی صفر بنیان نهاده شده است.

اغلب ریشه های کومودو از نسل اول رمز ارزها یعنی بیت کوین متاثر شده است و بیشتر ویژگی های خود را از پروتکل بیت کوین و Zcash به ارث می برد.کومودو (Komodo) با نشان اختصاری KMD شناخته می شود.

 

عرضه کل ثابت کومودو

کل موجودی کومودو بمنظور عرضه محدود به 200 میلیون سکه بوده که یک مقدار ثابت است و از این تعداد 100 میلیون واحد آن از قبل استخراج شده و به فروش رسیده است و از سوی دیگر از این 100 میلیون، 90 میلیون آن در میان سرمایه گذاران عرضه شده و 10 میلیون باقی مانده به توسعه و پیشرفت های آتی پلتفرم و هزینه های مربوط به بازاریابی آن اختصاص داده شده است. 

جالب است بدانید که ، در دوره عرضه اولیه توزیع کومودو از 15 اکتبر 2016 تا 20 نوامبر 2016 به طول انجامید. در این دوره حدود 2,639 بیت کوین جذب شد که ارزش آن با احتساب کنونی قیمت بیت کوین در حدود 48 میلیون دلار تخمین زده می شود.

تاریخچه کومودو

ریشه کومودو به عنوان یکی از پیشگامان ادغام چندبلوکی، به سال 2014 باز می گردد و می توان اینطور گفت که کومودو طی مدت کوتاهی توانست جزء 50 ارز دیجیتال برتر به لحاظ ارزش بازار قرار بگیرد و قیمت آن در یک مدت شش ماهه به بیش از 2,200 دلار رسید.  

 تیم توسعه دهنده کومودو

 اعضای تیم کومودو به دلیل مقید بودن به حفظ حریم خصوصی از افشای نام خود امتناع کرده اند که با توجه به این امر همگان آن ها را با اسامی مستعار می شناسند. JL777، به عنوان توسعه دهنده اصلی و CA333 مدیر ارشد فناور کومودو، دو تن از اعضای تیم کومودو هستند. بسیاری با استناد به این امر این پروژه را مشکوک و ابهام انگیز می دانند.

 پلتفرم کومودو

پلتفرم بلاک چینی کومودو، از ارز دیجیتال متن‌باز کومودو برای انجام تراکنش‌های شفاف، ناشناس، محرمانه و تعویض‌پذیر استفاده می‌کند، پلتفرمی با استفاده از بلاک چین بیت کوین، از طریق پروتکل اثبات کار با تأخیر (dPoW)، امنیت فوق‌العاده‌ای برای انجام تراکنش‌ها ایجاد می‌کند .

امنیت انجام تراکنش ها پلتفرم بلاک چینی کومودو با بکارگیری بلاک چین بیت کوین و با استفاده از پروتکل اثبات کار با تاخیر (dPoW) به بهترین نحو تامین شده است. 

پلتفرم کومودو از سه طریق به توسعه و شکوفایی فضای ارز دیجیتال کمک می کند که شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه امنیت به بلاک چین‌های شخص ثالث
  • ارائه ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی به اپلیکیشن‌ها برای تقویت آنها
  • ارائه ابزارهایی برای دستیابی به ثبات قیمت در سرویس‌های پرداخت همتابه‌همتا.

توجه داشته باشید که تنها نکته منفی پلتفرم کومودو این است که خرید توکن‌های Komodo با ارزهای فیات دشوار است.

فواید پلتفرم رمزارز کومودو

  • به دلیل ارتباط با پروتکل‌های زی کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت، از امنیت بالایی برخوردار است.
  • یک پلتفرم بلاکچینی غیرمتمرکز و متن باز است.
  • در این پلتفرم می‌توان تراکنش‌ها را به صورت قابل تعویض، بسیار ایمن و ناشناس انجام داد.
  • این پلتفرم از فناوری پیشرفته‌تری نسبت به شبکه‌های بلاکچینی زی کش یا ان ایکس تی (Nxt) برخوردار است.
  • می توان برای حفظ امنیت توکن‌های کومودو از سه کیف پول ایمن استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود