شبکه تن (TON)؛ یک بلاک چین منحصربه‌فرد مختص تلگرام

دِ اوپن نتورک (The Open Network) یا شبکه باز که به اختصار تن (TON) نامیده می‌شود، در واقع یک بلاک چین منحصربه‌فرد جامعه‌محور است که تیم تلگرام آن را طراحی کرده است.

در واقع اوپن نتورک یک بلاک چین لایه اول است که از مدل اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و این شبکه امکان تراکنش‌های سریع و ارزان با مصرف بهینه انرژی را برای میلیاردها کاربر تلگرام فراهم کرده است.

تمام ویژگی‌های این شبکه با درنظرگرفتن نیازهای کاربرانی که روزانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند، طراحی شده است و موضوعی که باعث منحصربه‌فردبودن شبکه تن می‌شود، معماری انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیری بالای آن است. علاوه بر آن، سازگاری آن با محیط زیست هم از نقاط قوت این شبکه بلاک چینی به حساب می‌آید.

ارز دیجیتال تن کوین چیست؟

تن کوین (Toncoin) ، توکن بومی بلاک چین لایه 1 و غیرمتمرکز  The Open Network است.

در واقع Toncoin که قبلا به عنوان Gram شناخته می‌شد، می‌تواند برای پرداخت کارمزد و اعتبارسنجی تراکنش‌ها با استفاده از الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده شود.

اما شبکه تن چگونه کار می‌کند؟

شبکه تن یک پروژه چند زنجیره‌ای است و از بلاک چین‌های مختلف به‌عنوان ابزاری برای افزایش مقیاس‌پذیری کلی شبکه استفاده می‌کند.

 توجه داشته باشید که اساساً دو بلاک چین پشت این پروژه قرار دارند: یکی مسترچین (Masterchain) و دیگری ورک چین (Workchain).

مستر چین مسئول رسیدگی به تمام داده‌های مهم و حیاتی برای پروتکل، از جمله پارامترها، آدرس اعتبارسنج‌ها و مقدار کوینی است که اعتبارسنج‌ها باید سهام‌گذاری کنند. داده‌های مربوط به ورک چین و شارد چین نیز در همین بلاک چین ذخیره می‌شوند.

در واقع ورک چین، شامل تمام اطلاعات تراکنش‌ها و همچنین قراردادهای هوشمند مختلف ثبت‌شده در شبکه است و را توجه به اینکه فرمت آدرس‌ها، فرمت تراکنش‌ها و ماشین‌های مجازی اختصاص داده شده به هر قرارداد هوشمند ممکن است متفاوت باشد، هر ورک چین قوانین مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل بلاک چین تن را می‌توان ناهمگن دانست.

هر ورک چین درنهایت با مکانیسم شاردینگ به چندین شارد چین تقسیم می‌شود که همان ویژگی‌ها و قوانین ورک چین خود را به ارث می‌برند. شارد چین‌ها تراکنش‌ها را به‌صورت موازی پردازش می‌کنند و باعث افزایش سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه و نیز جلوگیری از انباشته‌شدن حجم زیادی از بلاک‌های تأییدنشده می‌شوند.

تلگرام و TON

بلاک چین تون (TON)، یک بلاک چین منحصربه‌فرد کامیونتی محور است که محصولات بسیاری برای ارائه دارد. TON در واقع توسط تلگرام تأسیس شد و میلیاردها کاربر را جذب کرد و امکان انجام تراکنش‌های سریع، ارزان و کم‌هزینه را در این بلاک چین فراهم کرد.

تمام ویژگی‌های TON با در نظر گرفتن نیازمندی‌های روزانه کاربران توسعه داده شده است.

در واقع تون علاوه بر ارائه تراکنش‌های فوق سریع، کارمزدهای کم و برنامه‌های کاربردی آسان، به دلیل معماری منعطف و مقیاس‌پذیر خود نیز مشهور است و سازگاری مثال‌زدنی با محیط زیست دارد. شما می‌توانید به‌سادگی برای خرید ارز دیجیتال تن کوین در بیت پین، اقدام کنید.

 

تاریخچه ارز تون کوین (Toncoin)

همانطور که شاید بدانید، دو برادر روسی به نام‌های پاول دروف «Pavel Durov» و نیکلای دورف «Nikolai Durov» در سال ۲۰۱۳ پیام‌رسان تلگرام را ایجاد کردند. اگرچه نیکلای دارای دانش فنی بیشتری است، اما بیشتر پاول دروف به عنوان بنیان‌گذار تلگرام شناخته می‌شود.

در سال 2017 برادر دیگر، یعنی دکتر نیکلای دروف، معرفی‌نامه متنی شبکه بلاکچین تلگرام تحت عنوان «Telegram Open Network» را برای اولین بار منتشر کرد که یک معرفی‌نامه غنی محسوب می‌شد.

هدف شبکه تن کوین چیست؟

در صورتی که با صنعت ارزهای دیجیتال آشنا باشید، حتماً می‌دانید که بیت کوین و اتریوم با وجود شهرت و محبوبیت بسیار زیادی که دارند، چندان هم بدون مشکل نیستند.

کارمزد بالای تراکنش و درعوض، سرعت پایین عملیات و نیز سازوکار پیچیده این دو ارز دیجیتال، سبب می‌شود تا استفاده از آن‌ها برای خریدهای روزمره تا حدودی برای مردم عادی دشوار باشد.

توجه داشته باشید که سرعت بیت کوین بسیار پایین است و هزینه‌های گس برای استفاده از بلاک چین اتریوم مدام در نوسان است. حتی گاهی بسته به اندازه تراکنش، مقدار گس به ۱۰۰ دلار هم رسیده است.

اکوسیستم تن برای رفع نیازهای کاربران تلگرام برای انجام تراکنش‌های روزانه توسعه یافته است و برخلاف بیت کوین و اتریوم که عمدتاً با سرمایه‌گذاران سروکار دارند، تن بر ارائه خدمات به مصرف‌کننده عادی تمرکز دارد. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که با اپلیکیشن‌های مختلف ادغام شود و برای کاربران این امکان را فراهم آورد تا به‌سرعت کوین‌های خود را خریداری، ارسال و ذخیره کنند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تن، معماری انعطاف‌پذیر، کارآمد و مقیاس‌پذیری این شبکه است و انجام تراکنش‌ها به روش کراس شارد در آن، سبب می‌شود تا این شبکه بسیار سریع باشد. با پشتیبانی از شاردینگ پویا و ورک چین‌ها، اوپن نتورک می‌تواند میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را با موفقیت تأیید و پردازش کند. همچنین، معماری این شبکه به آن اجازه می‌دهد بدون افت عملکرد به‌شکل مداوم رشد کند.

انتهای پیام/


نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود