بعد از ۱۲ سال هنوز درگیر تکمیل پروژه های مسکن مهر هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از ۱۲ سال به دلیل بلند مرتبه سازی در پروژه های مسکن مهر شاهد طولانی تر شدن مدت زمان ساخت هستیم.

هادی عباسی  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه مدت زمان ساخت و اجرای پروژه‌های مسکن مهر افزایش یافته است گفت: طولانی‌تر شدن پروژه‌های مسکن مهر در بسیاری از شهرهای جدید از جمله پردیس مشکلات  بسیاری را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۱۲، ۱۳سال در پردیس هنوز درگیر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر هستیم  گفت: اگر پروژه‌های مسکن مهر یک و دو طبقه طراحی می‌شدند و زودتر  به اتمام می‌رسید.

عباسی بیان کرد: از سوی دیگر پروژه‌های که با تعداد طبقات کمتری ساخته می‌شوند هزینه کمتری دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: نکته اساسی در این بخش این است که پروژه باید قابلیت مردمی سازی داشته باشد چراکه  پروژه  بلند مرتبه سازی و دارای تعداد طبقات بالا  و واحدهای زیاد امکان مردمی سازی ندارد.

عباسی با بیان اینکه  امسال به طور قطع مشارکت مردم بیشتر خواهد شد  افزود: در وزارت راه و شهرسازی این اجماع انجام شده است که بصورت مردمی پروژه‌های نهضت ملی مسکن  اجرا می‌شود و این اجماع  اولویت اجرای پروژها به صورت مردمی باشد. در قانون اساسی صراحتا اعلام شده دولت نباید کارفرما  باشد و  شعار امسال دقیقا مطابق با قانون اساسی است.  

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: طراحی پایه باید به گونه‌ای باشد که قابلیت مردمی سازی برای آن وجود داشته باشد چراکه اگر پروژه‌ها سنگین  باشد مردم از پس آنها برنمی آیند.  هدایت دولت به سمت کوتاه مرتبه سازی خود باعث می‌شود که پروژه‌های مسکونی در مدت زمان کمتری اجرا شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود