نوسازی واحدهای مسکونی چهره شهر را از خانه‌های فرسوده پاک می‌کند

یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های در نوسازی واحدهای فرسوده توجیه مالکان برای نوسازی است.

دولت از نوسازی بافت‌های فرسوده و پیشرفت فیزیکی خوب  این واحدها در محلات مختلف خبر می‌دهد اما بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که در این بخش اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.  

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: خوشبختانه از سال گذشته با تمهیداتی که در دستور کار قرار گرفت از جمله اجرای بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی توانستیم بخشی از سازندگان وارد نوسازی بافت‌های فرسوده کنیم.

وی افزود: با اجرای این بسته‌های تشویقی در بافت‌های فرسوده شاهد افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی در بسیاری از مناطق تهران و شهرهای مختلف بوده‌ایم اما باز هم سازندگان انگیزه‌ای ندارند بنابراین در تلاش هستیم که به صورت کامل این بسته‌ها را برای سازندگان افزایش دهیم.  

آیینی گفت: دولت در تلاش است که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و همچنین همکاری شهرداری‌ها بتواند این بازار را در محلات نوسازی بافت‌های فرسوده  خارج کند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌تواند بازار نوسازی واحدهای فرسوده را رونق ببخشید توجیه مالکان این واحدها است که امیدواریم امسال بتوانیم این ماموریت را به خوبی اجرایی کنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود