جدال بین سازندگان و مالکان خانه‌های خالی و دولت بر سر اخذ مالیات

دولت همواره اعلام می‌کند که خانه‌های خالی را به بازار مسکن عرضه می‌کند اما بررسی میدانی حاکی از موضوع دیگری است.

مسئولان  دولتی همواره  خبر از بهبود وضعیت بازار مسکن با اجرای اقدامات تولیدی می‌دهند اما بررسی‌های میدانی از روند دیگری خبر می‌دهد. مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت‌ها در بازار مسکن رو به افزایش است و بازار در شرایط رکود تورمی می‌چرخد.

اخیرا هم وزیر راه وشهرسازی ادعا کرده که ۱۸۲ هزار خانه خالی از سکنه را شناسایی کرده و به زودی برگه‌های مالیاتی به مالکان ارسال می‌شود اما بررسی‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد و همچنان شاهد تخت و تاز خانه‌های خالی در مناطق مختلف هستیم.

رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: در این شرایط بازار ساخت و ساز توسط سازندگان رو به کاهش است و سازندگان انگیزه‌ای برای ورود به این بازار ندارند.

وی افزود: بسیاری از واحدها هم که توسط سازندگان ساخته شده به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده خالی مانده و سازندگان و انبوه سازان  برنامه‌ای برای عرضه واحدها ندارند.  

رهبر تاکید کرد: دولت اعلام می‌کند که خانه‌های خالی را شناسایی کرده و از آنها مالیات اخذ می‌کند اما بسیاری از سازندگان حاضر هستند جریمه مالیاتی پرداخت کنند اما واحد را زیر قیمت نفروشند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود