هدف‌گذاری جدید برای افزایش تجارت میان ایران و امارات

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توسعه همکاری‌های هوایی، بندری و تجاری میان ایران و امارات ، گفت: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافته است.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات بمنظور حضور در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات عازم ابوظبی شده است.

وی در این راستا با بیان اینکه آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است، گفت: این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود.

بذرپاش در ادامه با بیان اینکه مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این سفر هدفگذاری‌های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به تعداد قابل توجه پروازها میان دو کشور اظهار کرد: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی و همچنین بررسی مراودات مالی در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری‌ها و فعالیت‌های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

وی با بیان اینکه با توجه به برخی اختلاف نظرها در تعرفه‌های واردات و صادرات کالا میان دو کشور، هیاتی از روز گذشته مذاکرات مقدماتی را انجام داده است، ابراز امیدواری کرد که در روز برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، تصمیمات خوبی به نفع مردم عزیز کشورمان اتخاذ شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار است و در این اجلاس ۲ سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا می‌رسد.

بذرپاش ادامه داد: در حاشیه این اجلاس، همایشی برگزار می‌شود و تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور به صورت رو در رو مذاکراتی خواهند داشت.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود