وصول بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات توسط دولت

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که میزان مالیات وصولی در فروردین 1403 نسبت به فروردین پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

طبق آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، در فروردین 1403 بالغ بر ۵۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 1402 (حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان) ۳۰ درصد رشد داشته است.

براین اساس از مجموع درآمدهای مالیاتی یک‏ ماهه سال 1403، حدود ۳۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان (معادل ۵۶ درصد) از محل مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۸ هزار و ۷۷۳ میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها با ۱۱ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان و مالیات بر ثروت با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان است.

همچنین بیش از ۲۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان (معادل ۴۴ درصد) از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد داشته است.

سهم مالیات مشاغل در یک ماهه سال ۱۴۰۲، نیز ۶ درصد از کل وصولی در حدود یک هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و سهم مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی ۱۰ درصد از کل وصولی و حدود ۹ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان است.

حدود ۹۴۸ میلیارد تومان در فروردین امسال، مالیات از شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام وصول شده است و بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از رسیدگی قطعی پرونده‌های مودیان مالیات بر ارزش افزوده و ۱۸۶ میلیارد تومان از محل عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در فروردین امسال وصول شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود