واردات خودرو دست دوم نیازی به خرید خودرو فرسوده ندارد

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با تاکید بر اینکه واردات خودروهای دست دوم نیازی به خرید خودرو فرسوده ندارد، اظهار کرد: از این رو متقاضیان واردات خودرو دست دوم، برای شماره‌گذاری خودرو می‌توانند گواهی اسقاط را از سامانه ستاد نوسازی ناوگان خریداری کنند .

مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم، اظهار کرد: برای واردات خودرو به داشتن خودرو فرسوده و یا اینکه خودرو فرسوده به نام خود واردکننده باشد تا در زمان شماره گذاری، خودرو فرسوده را اسقاط و عوارض را به ستاد نوسازی ناوگان ارائه کند، نیازی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه در آیین نامه نیز قید شده  است که نیازی به خودرو فرسوده وجود ندارد، افزود: براین اساس متقاضی بایدی در مرحله ترخیص و زمانی که به شماره گذاری خودرو نیاز دارد، به سامانه ستاد نوسازی مراجعه و در آنجا گواهی اسقاط را با مبلغ 35 میلیون تومان خریداری کند (این مبلغ توسط سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین شده است) و بعد از آن می‌تواند مجوز شماره گذاری را دریافت و خودرو را ترخیص کند.

سالاریه به تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز نیز اشاره کرد و گفت: 2 تا هفت گواهی اسقاط در ترخیص خودرو نیاز است و این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد.

وی تصریح کرد: براین اساس این مورد در آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو کاملا مشخص شده و متقاضی می تواند طبق آن گواهی اسقاط را خریداری و خودروی مورد نظر را شماره گذاری کنند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اظهار کرد: خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی کامل مشمول تخفیف در ارائه گواهی اسقاط خواهند شد و متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده و خودرو با آلایندگی کمتر وارد و عوارض کمتری برای شماره گذاری پرداخت کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود