ایران در تولید ام‌دی‌اف رتبه نهم جهان را داراست

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی با تاکید بر تمرکز بر توسعه صادرات چوب به کشورهای آفریقایی گفت: ایران در تولید ام‌دی‌اف رتبه نهم جهان را دارد.

عباس هادی‌زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی با بیان اینکه تولیدات صنایع چوب در عرصه‌های مختلف قابل رقابت است و ایران در تولید ام‌دی‌اف رتبه نهم جهان را دارد، اظهار کرد: عمده صادرات تولیدکنندگان صنایع چوب به کشور عراق بوده است و از سوی دیگر نشست‌هایی در خصوص صادرات به کشورهای آفریقایی، عربستان سعودی و حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم واردات مواد خام و چوب گفت: واردات سبب ایجاد رقابت‌ها و رفع نیازها می‌شود و از سوی دیگر برخی از تجار کالاهای بی‌کیفیت را وارد می‌کنند که باید در این زمینه نظارت جدی گرفته شود.

هادی‌زاده افزود: قسمتی از واردات کالا و صنایع چوبی به کشورمان در حمایت از تولیدکنندگان ممنوع است؛ در راستای جلوگیری از قاچاق نیز باید ابزارهای کافی برای نظارت ایجاد شود.

وی با بیان  اینکه در سال گذشته یک میلیون متر مکعب واردات چوب به ثبت رسیده است به نیاز به کنسرسیوم در صنایع چوبی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت نخبگان و متخصصان در این عرصه استفاده کنیم، امروز تولیدکننده، محصول نهایی را برای کالای خاص تولید می‌کند؛ اما این کالا در یک رسته دیگر به کار می‌رود و این امر موجب بروز مشکلات می‌شود همچنین کالا در بعضی از مناطق کشور انباشت و در بعضی مناطق با کمبود روبرو است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب، تخته و فرآورده‌های خام چوبی گفت: در سطح کشور بیش از ۲.۵ میلیون متر مکعب مصرف چوب و صنایع چوبی داریم و به حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار میلیون متر مکعب چوب و صنایع چوبی در کشور نیازمندیم.

هادی‌زاده تصریح کرد: صنعت چوب ۱۱ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است که این رقم بسیار بزرگی است و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای شده و مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته کاشت درخت در سطح انبوه نداشته‌ایم نیز اظهار کرد: ۵۰ میلیون هکتار جنگی در حدود ۵۰ سال گذشته داشتیم که به ۱۱ میلیون هکتار کاهش یافته است در حالی که در کشورهای دیگر این موضوع برعکس بوده است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود