قیمت مصوب تایر چند؟

سخنگوی اتاق اصناف درباره نرخ مصوب لاستیک گفت: در سایزهای ۱۵ و ۱۶ به بالا که مصرف کمتر است، واحدهای صنفی که متاسفانه رسوب کالا دارند، زیرِ قیمت مصوب محصول خود را عرضه می‌کنند.

مهدی امیدوار، سخنگوی اتاق اصناف ایران در گفت‌وگویی پیرامون ثبت‌نام تایر خودروها و بکارگیری از سامانه جامع تجارت، برای دریافت تایر اظهار کرد: مشتری در سامانه جامع تجارت، پیش‌ ثبت‌نامی را براساس مشخصات فردی، کارت خودرو و نوع درخواستی که دارند، ثبت‌نام کرده و "کد رهگیری" دریافت می‌کنند.

وی افزود: مشتری پس از دریافت کد رهیگیری، ظرف پنج روز، مشتری با مراجعه به واحدهای صنفی که کالا را موجود داشته باشد و بتواند عرضه کند، تایر خود را دریافت کند.

امیدوار با اشاره به محدودیت‌ها وشرایط ثبت‌نام، نیز گفت: ثبت‌نام اولیه، شرایطی دارد و این پیش ثبت‌نام مشخص خواهد کرد که مشتری براساس نوع خودرویی که دارد، در سال تا چه میزان می‌تواند لاستیک خریداری کند، سپس طبق سهمیه‌ای که دارد، می‌تواند از واحد صنفی، تایر خود را خریداری کند. زمانی مشتری می‌تواند، هر زمان که خواست، می‌تواند تایر خریداری کند که با میزان تقاضا، تولید هم داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، ادامه داد: تقاضا در برخی سایز تایرها، همچون ۱۳ و ۱۴، از این جهت که مصرف و بالاست، برخی از واحدهای عرضه‌کننده، موجودی ندارند. از سوی دیگر برای سایز ۱۵ به بالا که مصرف کمتری دارد، واحد صنفی عرضه‌کننده، با مشکل "رسوب کالا" مواجه است؛ فلذا برهمین اساس است که ثبت‌نام براساس سایزهای قابل عرضه و نیاز مشتری، موضوعیت پیدا کرد.

امیدوار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی مجموعه اصناف ایران و اتحادیه‌ها، درخواست‌ها یا فروش‌های اجباری برخی تولیدکنندگان است که می‌گویند اگر سایز ۱۳ و ۱۴ خریداری می‌شود، بایستی دیگر سایزها را هم خرید، به تفاوت این مدل خرید با ثبت‌نام به شیوه‌های قبلی، اشاره کرد و گفت: پیش‌تر ثبت‌نام صورت می‌گرفت اما گاها، واحد صنفی موجود نداشت؛ در حال حاضر مشتری می‌تواند حتی برند تایر مورد نیاز خود را هم براساس موجودی‌ها انتخاب کند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به قیمت مصوب تایر نیز اظهار کرد: یکی از عواملی که سبب شد که سطح تولید کمی افزایش پیدا کند؛ این بود که قیمت افزایش پیدا کرد. تولیدکنندگان در حوزه دولتی بر سر موضوع قیمت مشکلاتی داشتند که با این افزایش کمی شرایط بهتر شد.

وی افزود: در سایز ۱۳، قیمت قدیم ۷۷۰ هزار تومان بود که اکنون به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده‌ است.  در سایز ۱۴ نیز از یک میلیون و ۱۸ هزار تومان به یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.

امیدوار گفت: در سایزهای ۱۵ و ۱۶ به بالا که مصرف کمتر است، واحدهای صنفی که متاسفانه رسوب کالا دارند، زیرِ قیمت مصوب محصول خود را عرضه می‌کنند؛ ما به عنوان متولی بخش بازار و خصوصی از دولت می‌خواهیم در شرایطی که تولیدکننده نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، اجازه واردات دهند تا تعادل بازار برهم نخورد و التهاب در بازار ایجاد نشود؛ این توانایی در بخش خصوصی وجود دارد.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود