خریداران خودرو‌های برقی منتظر کاهش قیمت این خودروها باشند

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت از وجود مشوق‌هایی برای توسعه خودرو‌های برقی خبر داد که این امر سبب خواهد شد تا قیمت خودرو‌های برقی وارداتی ارزانتر از خودرو‌های بنزینی مشابه وارداتی باشد.

حسن کریمی سنجری، مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت با اشاره به وجود مشوق‌هایی برای توسعه خودرو‌های برقی که سبب افزایش عرضه و کاهش قیمت این خودرو‌ها می‌شود، گفت: وزارت صمت تعرفه واردات خودرو‌های برقی را به شدت کاهش داده است.

وی در این راستا تصریح کرد: در حال حاضر تعرفه واردات در حد صفر درصد است، این موضوع سبب شده تا قیمت آنها پایین آید.

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت با بیان اینکه خودرو‌های برقی یکبار در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شده بودند و استقبال چندانی از آنها نشده بود، اظهار کرد: شورای رقابت این خودرو‌ها را بعنوان خودرو‌های رقابتی در نظر گرفت و بر همین اساس قوانین فروش و قیمت گذاری خودرو‌های بنزینی شامل خودرو‌های برقی نمی‌شود.

کریمی سنجری ادامه داد: قیمت این خودرو‌ها را صرفا سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین می‌کند و درواقع با استفاده از جداول و صورت‌های مالی تامین کنندگان، قیمت تعیین می‌شود بطوری که هزینه‌های مالی خرید و انتقال این خودرو‌ها تا مقصد محاسبه و قیمت بر اساس آنها مشخص می‌شود، همچنین مشوق‌ها سبب این امر می شوند که قیمت خودرو‌های برقی وارداتی ارزانتر از خودرو‌های بنزینی مشابه وارداتی باشد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود