فولاد باید تبدیل به عنصر اصلی ساخت و ساز کشور شود

نایب رئیس هیأت مدیره انجمن سازه‌های فولادی با تاکید بر استفاده از فولاد در ساخت و ساز گفت: ساختمان‌های بتنی در سال‌های آینده تبدیل به زباله و در نهایت سبب تخریب محیط زیست می‌شود اما در مقابل زباله سازه‌های فولادی مجددا قابل بازیافت است.

احمد کرمی راد، نایب رئیس هیأت مدیره انجمن سازه‌های فولادی ایران در نخستین نشست خبری سازه‌های فولادی با تاکید بر اینکه «فولاد» باید در ساخت و سازهای کشور جایگزین «بتن» شود، گفت: یکی‌از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور سازه فولادی، فلزی و بتنی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه به دلیل نوع فرهنگ و ساخت و ساز در کشور، متوسط عمر ساختمان‌ها در کلان‌شهرها بین ۲۰ تا ۲۵ سال است که این روند طی سال‌های آتی مشکلات محیط زیستی را در کشور ایجاد خواهد کرد، افزود: در سال‌های آینده با انبوهی از زباله‌های بتنی مواجه خواهیم شد که به هیچ عنوان دیگر قابل استفاده نیست اما اگر ساخت و ساز کشور به سمت فولاد سوق داده شود، مجدد بازیافت آن قابل استفاده خواهد بود.

کرمی راد ادامه داد: ایران در منطقه جغرافیایی مناسب برای تولید فولاد قرار گرفته است و تولید فولاد نیز نیازمند چندین مؤلفه است تا هم‌سطح کشورهای دارای تکنولوژی فولادی قرار گیرد.

نایب رئیس انجمن سازه‌های فولادی بهترین گزینه برای مقاوم‌سازی ساختمان در برابر زلزله و بلایای طبیعی را استفاده از فولاد در روند ساخت آن دانست و گفت: اما با توجه به قیمت بالای تمام شده سازه‌های فولادی عموم مردم برای بهره‌مندی از فولاد رغبتی ندارند.

وی در این راستا تصریح کرد: بیش‌از ۹۰ درصد پروانه‌های ساختمان‌های فولادی بین ۴،۵ و نهایت ۷ طبقه است.

کرمی راد در ادامه با اشاره عرضه فولاد در بورس نیز اظهار کرد: دولت برق، آب و گاز را بین کارخانه‌های فولادی برای تولید عرضه می‌کند و فولاد سازان در این بین سود کلان را به جای اینکه به سمت مردم انتقال دهند، خودشان در حال بهره‌مندی هستند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود