در تامین برق خودروهای برقی مشکلی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت توانیر تاکید کرد: برای تامین برق خودروهای برقی مشکلی نداریم.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اشاره به تامین برق در تابستان امسال، اظهار کرد واردات برق در کنار سایر اقدام‌ها برای تامین برق پایدار انجام می‌شود.

وی  درباره ساعت کاری اداری و تاثیر آن بر کاهش مصرف نیز اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران ساعت کار از ۱۵ خرداد تغییر و از ساعت ۶ تا ۱۳ شد و این روند تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت که براین اساس بخش اداری موظف است در ساعت اداری ۳۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کرده و در ساعت غیر اداری هم ۶۰ درصد کاهش را اعمال کند.

رجبی مشهدی همچنین با اشاره به تجهیز بخش اداری به کنتور هوشمند، اظهار کرد: به اداره هایی که رعایت نکنند اخطار داده می شود و در صورتی که مجدد این  موضوع  رعایت نشود بار اول ۱۰ دقیقه قطع برق خواهند داشت و در صورت تکرار رفتار پر مصرفی ۳۰ دقیقه قطع برق و باز اگر تکرارکنند قطع کامل صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین برق خودروهای برقی مشکلی نداریم، میزان مصرف برق وسایل سرمایشی را ۳۲ هزار مگاوات دانست و گفت: ساکنان مناطق عادی که ۸۰ درصد کشور را شامل می شود اگر از کولرگازی استفاده کننده هزینه برق آنان ۷۰۰ هزار تومان می شود.

مدیرعامل توانیر همچنین میزان ناترازی برق امسال را حدود ۱۰ هزار مگاوات اعلام کرد که در تیر و مرداد خواهد بود و تلاش می شود با کمک مردم این ناترازی کاهش یابد.

وی ادامه داد: امسال خاموشی نخواهیم داشت. 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود