اعطای وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی به زوجین روستایی دهه شصتی

طبق تفاهمنامه صورت گرفته میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ با بهره بانکی ۴ درصد امسال پرداخت خواهد شد.

تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، بمنظور پرداخت وام اشتغال 200 میلیون‌تومانی قرض الحسنه به زوجین روستایی متولد دهه 60 ، به امضا رسید. 

سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور در این راستا تصریح کرد: هدف این تفاهم نامه حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در مناطق روستایی، عشایری و محروم کشور است.

وی گفت: طبق این تفاهم‌نامه از منابع این معاونت تسهیلات اشتغال 200 میلیون‌تومانی قرض الحسنه 4 درصدی به زوجین روستایی متولد دهه 60 در سال جاری پرداخت می‌شود.

مدنی با بیان اینکه ارائه این تسهیلات با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری و اجرای برنامه های مشترک در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان انجام می شود، افزود: در این دولت 6 هزار و 880  کیلومتر  راه آسفالته، 32 هزار کلاس درس، آسفالت معابر 15 هزار روستا ، مقاوم سازی  740 هزارواحد  مسکن روستایی، آبرسانی به  5 هزار 283 روستا، دسترسی به اینترنت برای  7500  روستا،  گازرسانی به 6 هزار و 354 روستا، احداث 519  واحد خانه بهداشت، برق رسانی  به 510 آبادی و احداث 242 واحد شبکه مرکز جامع سلامت انجام شد که مجموعا 28 هزار و 527 پروژه با اعتبار بیش از 161 هزار میلیارد تومان در 25 هزار 751 روستا صورت گرفت.

معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به آمار اشتغالزایی در روستاهای کشور نیز اظهار کرد: در دولت سیزدهم برای 952 هزار و 635 نفر روستایی با تسهیلات 140 همت اشتغالزایی صورت گرفت.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز تاکید کرد: باید شرایط اعطای وام توسط بانکها تسهیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این وام استفاده کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مردان برای اشتغال از روستا به شهرها مهاجرت می کنند این تفاهمنامه در جهت افزایش جمعیت و فرزندآوری و همچنین مهاجرت معکوس روستائیان بسیار موثر خواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود