مشکل دریافت تاییدیه استانداردهای بین‌المللی پس از ۲۰ سال رفع شد

رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC)از رفع مشکل دریافت تاییدیه استانداردهای بین‌المللی بعد از ۲۰ سال و با پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) خبر داد.

سید محسن میرصدری، رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC)در تشریح موضوع رفع مشکل دریافت تاییدیه استانداردهای بین‌المللی بعد از ۲۰ سال اظهار کرد: هر سال و در هر فصلی باید تاییدیه‌های مختلف بین‌المللی استاندارد را از کشورهای دیگر می‌گرفتیم که در دولت سیزدهم این مشکل بعد از ۲۰ سال حل شد.

وی در این راستا افزود: در حال حاضر با پیوستن ایران به کمیته‌های استاندارد بین‌المللی قیمت تمام شده تولید محصولات با ارتقای کیفت رقم خورد و از زمانی که تاییدیه‌ها وارد کشور شد واردکنندگان به صادرکنندگان تبدیل خواهند شد و با عضویت ایران، بخش خصوصی می‌تواند مجوزها و تاییدیه‌های استاندارد بین‌المللی را بگیرد.

میرصدری ادامه داد: برای تجاری سازی و تسهیل در صادرات نیاز به ابزارها و نهادهای قانون گذار داریم و در حال حاضر ارزیابی کیفیت و انطباق‌ها و زیرساخت‌های آزمون استاندارد فراهم شده است.

وی همچنین ادامه داد: کشورهای اطراف ما عضو کمیته‌های بین‌المللی استاندارد بودند، اما مجبور بودیم گواهینامه استاندارد را سایر کشورهای دریافت کنیم.

رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) با بیان اینکه در حال حاضر توانسته‌ایم عضو این نهاد بین‌المللی استاندارد شویم ، تصریح کرد: در پی این امر، آزمایشگاه و شرکت‌های بازرسی در داخل کشور پذیرفته شده است و از سوی دیگر برای تجهیزات نشان استاندارد بین‌المللی تعریف می‌شود که آن نشان بیانگر صلاحیت و تایید استاندارد است.

میرصدری در ادامه گفت: استاندارد ایران به نهادهای بین‌المللی متصل شده است و از این رو هر شرکت دانش‌بنیان می‌تواند درباره این موضوع اقدام کند که با هماهنگی بین استاندارد و معاونت علمی این امر محقق می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود