پرشدگی سدهای در نخستین روزهای تابستان کم شد

بررسی وضعیت پرشدگی سدهای مهم و بزرگ کشور در روزهای نخستین فصل تابستان 1403 حاکی از کاهش یک درصدی حجم آب سدها در مقایسه با هفته گذشته است.

بررسی وضعیت سدهای کشور در روزهای ابتدایی فصل تابستان 1403 حاکی از آن است که با توجه به بهبود میزان بارش‌های کشور اما درصد پرشدگی سدها شاهد روند کاهشی است.

طبق آخرین آماری که دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور درصد پرشدگی سدهای بزرگ و مهم کشور که در هفته گذشته ۲۶ خردادماه ۶۶ درصد بود این هفته به ۶۵ درصد کاهش‌یافته است.

اما از سوی دیگراز ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا دوم تیرماه ۳۷.۷۴ میلیارد مترمکعب آب وارد سدها شده است که این میزان سال گذشته ۳۵.۴۲ میلیارد مترمکعب بود که رشد هفت‌درصدی ورودی‌های امسال را نشان می‌دهد.

میزان خروجی آب از سدهای مهم و بزرگ کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا دوم تیر ۲۵.۹۰ میلیارد مترمکعب بود که در مقایسه با خروجی ۲۳.۸۰ میلیارد مترمکعب سال گذشته رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است، این افزایش خروجی به معنای آن است که گرمای شدید هوا سبب افزایش مصرف آب شده است.

از ابتدای سال آبی جاری تا دوم تیرماه  حجم آب موجود در سدهای کشور در حالی به ۳۳.۸۷ میلیارد مترمکعب رسیده است که این میزان در سال گذشته ۳۱.۲۱ میلیارد مترمکعب بوده و رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود